شناسهٔ خبر: 67989007 - سرویس اقتصادی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

هونگچی H۵ رکورددار بیشترین تقاضای خرید

هونگچی H۵ با آلایندگی صفر، رکورددار بیشترین تقاضا در فروش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، هونگچی H۵ با آلایندگی صفر، رکورددار بیشترین تقاضا در فروش شد. با آزادسازی واردات خودرو، انواع خودروهای سدان و کراس اور به بازار ایران رسید؛ در بین هونگچی H۵ به عنوان رولزرویس چین بیشتر از همه مورد استقبال عموم قرار گرفت.

هونگچی H۵ خودرویی است که توسط قدیمی ترین خودروساز چینی ساخته و حالا توسط بی ام‌ کارز به بازار عرضه شد و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است؛ کارشناسان این خودرو را یک سدان لوکس کامپکت می دانند چرا که با طراحی به‌روز، کابین مجلل و امکانات و آپشن های فراوانی که دارد، نظر عموم مردم را توانسته به خود جلب کند.

مسئولان معتقدند این خودرو که وارد بازار ایران شده، موجب تحولات اساسی در بازار شده است. مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ضمن اشاره به این موضوع و استقبال مردم از عرضه خودروهای وارداتی گروه بهمن می گوید: خودروهای وارداتی مورد استقبال بالایی قرار گرفته اند به طوری که با عرضه این خودروها در سامانه، ظرفیت فروش به سرعت تکمیل می شود که این نشان از اعتماد مردم به این خودروهاست.

آن طور که مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی می گوید، این خودرو چند بار در سامانه با قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عرضه شده این در حالیست که قیمت این خودرو در بازار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

اما این خودرو توسط چه پیشرانه ای تامین می شود و آیا ارزش خرید دارد؟

به لطف پیشرانه قدرتمند هونگچی، این خودرو را نمی‌توان صرفا یک سدان لوکس به حساب آورد چرا که قدرت ۲۲۲ اسبی به همراه گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متری آن، به شما اجازه می‌دهد تا صفرتاصد را در کمتر از ۸ ثانیه طی کنید؛   نیرو محرکه آن هم به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود. این مشخصات فنی قابل توجه، در کنار طراحی لوکس و امکانات فراوان، هونگچی H۵ را به گزینه‌ای جذاب برای خریداران علاقه‌مند به خودروهای لوکس تبدیل کرده است،

هونگچی از جمله معدود برندهای چینی است که در زمینه تولید خودروهای لوکس برای رقابت با محصولات بالارده اروپایی و آمریکایی فعالیت می‌کند. کارشناسان خودرو H۵ را در چین رقیب تسلا مدل ۳ می دانند به همین دلیل حضور آن در ایران، باعث نگاه متفاوت مشتریان به خودروهای چینی شد.