شناسهٔ خبر: 67985490 - سرویس ورزشی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بیرانوند را من رد کردم | به خاطر عابدزاده در رودربایستی گیر کردیم!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطره جالبی از نخواستن علیرضا بیرانوند نقل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین جدایی جنجالی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و پیوستن او به تراکتور، همچنان یکی از سوژه‌های اصلی فوتبال ایران است. موضوعی که حالا سعید نعیم آبادی، مدافع اسبق باشگاه پرسپولیس در دهه 60 درباره آن به صحبت پرداخته است. نعیم‌آبادی با انتقاد از قراردادهای چندین میلیاردی که بازیکنان برای حضور در تیم‌ها پیشنهاد می‌دهند، به «ایران ورزشی» گفت: «واقعاً تعجب می‌کنم از اینکه می‌شنوم بازیکن به پیشنهاد 20 میلیارد تومانی پاسخ منفی می‌دهد. 20 میلیارد می‌تواند زندگی 20 خانواده را تغییر دهد و مشکلات‌شان را حل کند.»

او در ادامه خاطره جالبی را نقل کرد و یادآور شد: «همین علیرضا بیرانوند زمانی که من مربی تیم نونهالان پرسپولیس بودم، به ما معرفی شد و به سر تمرین آمد. آن روزها دروازه‌بان اصلی ما امیر عابدزاده بود. دلالی که بیرانوند را آورده بود، گفت این بچه شب‌ها در چمن میدان آزادی می‌خوابد و جایی را ندارد و تستی از او بگیرید. من هم تست گرفتم و دیدم دروازه‌بان خوبی است ولی چون با احمدرضا عابدزاده رودربایستی داشتیم، نمی‌توانستیم امیر را کنار بگذاریم و گلر دیگری به جای او بگیریم. برای همین گفتم این بچه حیف است که ذخیره امیر باشد و بیرانوند را به یک باشگاه دیگر ببرید. معلوم است که فیزیک خوبی دارد و رشد می‌کند که با این حرف، او را به تیم نفت تهران بردند. منظورم این است همین بیرانوند که در گذشته چنین شرایطی داشته و صبح کار می‌کرده و بعد از ظهر فوتبال بازی می‌کرده، حالا خدا را هم بنده نیست. در حالی که ارزش پیراهن پرسپولیس 30 میلیارد است و اگر 30 میلیارد دیگر هم می‌گرفت، 60 میلیارد می‌شد. بازیکن باید توجه داشته باشد که در پرسپولیس همیشه نامش مطرح است و حالا که به تراکتور رفته، ممکن است جایگاهش در تیم ملی را هم از دست بدهد. چه بسا که وقتی بیرانوند لژیونر هم شده بود، جایگاهش در تیم ملی متزلزل شده بود.»

نعیم آبادی به پیشنهادی که از طرف استقلال در زمان بازیگری به او اشاره شده بود هم اشاره و عنوان کرد: «من در مقطعی با آقای علی پروین مشکل پیدا کرده بودم و از استقلال پیشنهاد دریافت کردم. آن موقع جواد زرینچه به کشاورز رفته بود و استقلالی‌ها دفاع راست می‌خواستند. آقای پورحیدری خدابیامرز و مدیر وقت استقلال به من گفتند ما به ملی‌پوشان‌مان 300 هزار تومان می‌دهیم و به تو هم همین مبلغ با یک قطعه زمین می‌دهیم. آن موقع من نزدیک 150 هزار تومان از پرسپولیس می‌گرفتم ولی چون تیم را دوست داشتم و می‌خواستم بمانم، به استقلال گفتم اگر اول زمین را می‌دهید می‌آیم و این طوری پیشنهادشان را رد کردم. می‌خواهم بگویم بیرانوند ناشکر نباشد. او اشتباه کرد که از پرسپولیس رفت و این موضوع ممکن است در آینده فوتبالی او اثر منفی بگذارد.