شناسهٔ خبر: 67979851 - سرویس سیاسی
منبع: مهر | لینک خبر

رضایی مطرح کرد؛

بررسی‌ کمیسیون امنیت ملی برای بررسی ابعادترورشهید هنیه ادامه دارد

زهرا علیدادی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز این کمیسیون با حضور برخی از مقامات ابعاد ترور شهید اسماعیل هنیه را بررسی کرد که این بررسی‌ها ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: جلسه این کمیسیون برای بررسی ابعاد مختلف حادثه ترور و شهادت اسماعیل هنیه عصر امروز در محل کمیسیون برگزار شد.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ملت فلسطین و جبهه مقاومت به دلیل شهادت شهید اسماعیل هنیه ابراز همدری کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جلسه با حضور مسئولانی از دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فراجا، وزارت امور خارجه، صدا و سیما و برخی مسئولان دیگر برگزار برگزار شد و در ابتدای جلسه ابعاد مختلف جنایت صهیونیست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رضایی تاکید کرد: این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده است. در ادامه جلسه امروز مسئولان بخش‌های مختلف گزارشی از اقدامات و کارهای خودشان در زمینه این حادثه ارائه کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش پایانی جلسه نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نظرات خود را در این باره اعلام کردند و در رأس آن محکومیت شدید جنایت رژیم صهیونیستی به پشتیبانی آمریکا در ترور رهبر بزرگ مقاومت فلسطین شهید هنیه و ابراز همدردی با ملت بزرگ فلسطین بود و بر لزوم اقدام متقابل و خونخواهی مؤثر در ترور و شهادت اسماعیل هنیه تاکید شد. همچنین بر لزوم ارائه پاسخ قانع کننده به افکار عمومی تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محور بعدی حمایت از نیروهای مسلح کشور و عموم نیروهای دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی کشور و لزوم افزایش توان دفاعی و امنیتی و اطلاعاتی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی و با تاکید بر اعمال وظیفه نظارتی مجلس در این زمینه بود.

رضایی گفت: لزوم موضع‌گیری صحیح و دقیق مسئولان کشور در این زمینه و بازنگری در وضعیت امنیتی کشور جزو محورهای مواضع و سخنان اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود.

وی تاکید کرد: بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این جنایت ادامه دارد و کمیسیون این موضوع مهم را همچنان پیگیری خواهد کرد.