شناسهٔ خبر: 67975986 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دیدار و رایزنی نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با پزشکیان

ايسنا : رئیس جمهور روابط ایران و آذربایجان را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست.

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان در دیدار «علی اسدوف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران به تهران سفر کرده است،‌ روابط دو کشور را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست و گفت‌: وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده و ما در دوره جدید برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط مصمم هستیم.

خبر مرتبط
دیدار رئیس مجلس سنگال با پزشکیان/ تاکید بر گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی

رئیس‌جمهوری نسبت به علاقه ایران برای گسترش تعاملات و روابط با سنگال بویژه در بخش اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه توجه ویژه به توسعه تعاملات با همسایگان را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر تلاش برای اجرای توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تاکید کرد.

پزشکیان اظهار کرد: تعاملات خوب دو کشور به‌ویژه ارتقای همکاری‌ها در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت، تقویت راه‌های مواصلاتی و تکمیل کریدور شمال–جنوب در گسترش مناسبات و تبادلات موجود میان ایران و جمهوری آذربایجان موثر و از اولویت‌های کاری دولت من است.

خبر مرتبط
دیدار و رایزنی پزشکیان و رئیس مجلس مالی/ محکومیت شدید ترور اسماعیل هنیه

رئیس جمهور در دیداز رئیس مجلس مالی گفت: ترور شهید هنیه خللی در عزم و اراده فلسطینیان در احقاق حقوقشان ایجاد نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از فعالیت مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، بر هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر پارلمان‌های دو کشور در ریل‌گذاری و رفع موانع توسعه تعاملات و روابط تاکید کرد.

«علی اسدوف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور ملت ایران، به پیشینه تاریخی و فرهنگی روابط دو ملت اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل و آماده است در دوره جدید روابط میان دو کشور را به عالی‌ترین سطح ارتقا دهد.

نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در ادامه اجرای طرح‌های مشترک زیرساختی و عمرانی ایران و آذربایجان، افزایش ۱۵ درصدی حجم تجارت خارجی و همچنین رشد ۴۰ درصدی ترانزیت کالا از مسیرهای مواصلاتی دو کشور در طی شش ماه گذشته را ناشی از هدفگذاری‌های دقیق و روشن و همچنین اهتمام مسئولان عالی ایران و آذربایجان نسبت به اجرای توافقات صورت‌گرفته در دولت شهید رئیسی عنوان و ابراز امیداوری کرد این همکاری‌ها در دوره جدید بیش از گذشته ارتقا یابد.