شناسهٔ خبر: 67971449 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان:

بیش از ۵۰۰ رسانه مجوز دار در خوزستان فعالیت می‌کنند

اهواز - دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: بیش از ۵۰۰ رسانه مجوز دار در استان وجود دارد و به هنرمندان ما که صاحب اندیشه و خلاقیت هستند یا اثراتی را خلق می‌کنند، اضافه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی صبح امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان که با حضور مدیران فرهنگی و مؤسسات فرهنگ بنیان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف ما در طول سه ماه گذشته، تشکیل این کارگروه بود، همانطور که پیش تر نیاز به تشکیل آن بود اما انجام نشده بود. همچنین یکی از مسائلی که در خوزستان به شدت احساس می‌کنیم و به دلایل مختلف مدنظر است، امیدواریم این جلسه فتح بابی برای این اقدام باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان بیان کرد: مؤسسات و مجموعه‌هایی که در حوزه صنایع فرهنگ بنیان فعالیت دارند، ایده‌های بسیار خلاق و جالبی دارند که اگر بتوانیم در یک نظام هماهنگ و طی فرآیندی، هم افزایی انجام دهیم کارهای خوبی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم در بخش دستگاه‌های دولتی، رسمی و حاکمیتی و هم در بخش‌های غیردولتی توانمندی خوبی داریم، افزود: بیش از ۵۰۰ رسانه مجوز دار در استان وجود دارد که اینها به هنرمندان ما که صاحبت اندیشه و خلاقیت هستند یا اثراتی را خلق کرده و خلق می‌کنند، اضافه می‌شوند که قابل ارائه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: خوزستان یک استان بین المللی است و به واسطه ارتباطی که با مرز خسروی، کشور عراق و خلیج فارس داریم یک ظرفیت بزرگ برای ما ایجاد می‌کند.

منادی ادامه داد: سال گذشته و امسال در نشستی که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که از سازمان‌های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد است و وظیفه آن در حوزه فرهنگ و هنر بیرون مرزها است، صحبت‌هایی داشته‌ایم که بسیار علاقمند هم بوده‌اند. البته تا حدی خودشان اشراف داشتند و تا حد زیادی نیز ما ایجاد داشتیم و سعی کردیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد را به عنوان یک ظرفیت عملیاتی و قابل توسعه بیان کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اعلام اینکه طبیعتاً صنایع فرهنگی باید عنصری از خلاقیت را داشته باشند تا در ابتدا مخاطب را جذب کند، عنوان کرد: انشالله با هم افزایی که صورت می‌گیرد و توانمندسازی که از سوی دستگاه‌ها کمک می‌شود، هنرمندان استان بتوانند تجاری سازی، تولید در بازهای استان، کشور و حتی خارج از مرزها به ویژه کشور عراق را که قابلیت کار بیشتری وجود دارد، انجام دهند.

وی با اشاره به ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی و هنری ثبت شده در پارک علم و فناوری، گفت: با دعوت از برخی مجموعه‌ها که توانمند، صاحب ایده و خلاقیت هستند قصد داریم نقشه راهی ترسیم و سپس تدوین کنیم تا گام به گام عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه، مدیران مؤسسات و مجموعه‌های فرهنگی، تجربیات، دغدغه‌ها، مشکلات، توانایی و ظرفیت‌های خود را بیان کردند.