شناسهٔ خبر: 67968065 - سرویس ورزشی
منبع: ایسنا | لینک خبر

بی‌تفاوتی عجیب IOC نسبت به اعتراض‌ها به حضور اسرائیل در المپیک

مهرداد میرزایی

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد از مداخله در اختلافات بین کمیته‌های المپیک اسرائیل و فلسطین خودداری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این سازمان در درگیری بین کمیته‌های ملی المپیک اسرائیل و فلسطین مداخله نمی‌کند.

این در حالی است که اعتراضات زیادی نسبت به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک و نقض آتش‌بس از سوی آنها شده است اما IOC در اقدامی عجیب نسبت به این موضوع بی توجه است.

به گزارش سایت sportrbc ، آدامز گفت: ۲۰ تا ۳۰ جنگ در جهان در جریان است، بسته به اینکه به چه کسی گوش می‌دهید اگر ما به همه شکایات تیم‌ها گوش دهیم، هیچکس در المپیک پاریس شرکت نمی‌کرد.

هفته گذشته، کمیته ملی المپیک فلسطین نامه‌ای به توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک نوشت و از او خواست ورزشکاران اسرائیلی را از شرکت در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس منع کند. طرف فلسطینی معتقد است که اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه نقض آتش بس المپیک است.

در این نامه آمده است:‌ ورزشکاران فلسطینی، به‌ویژه ورزشکاران غزه، از عبور و مرور امن محروم هستند و به دلیل جنگ آسیب زیادی دیده‌اند. تقریباً ۴۰۰ ورزشکار فلسطینی جان باخته‌اند و تخریب اماکن ورزشی وضعیت اسفناک ورزشکارانی را که در حال حاضر تحت محدودیت‌های شدید قرار دارند، تشدید می‌کند.

انتهای پیام