شناسهٔ خبر: 67965312 - سرویس اجتماعی
منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سرقت 8 میلیاردی در تلافی دعوا بر سر جای پارک

جوانی که به خاطر دعوا سر جای پارک نقشه سرقت ۸ میلیاردی را طراحی و اجرا کرده بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
سرقت ۸ میلیاردی در تلافی دعوا بر سر جای پارک
کد خبر: 669290
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۰ ۰۸:۱۵:۰۱

جوانی که به خاطر دعوا سر جای پارک، نقشه سرقت ۸ میلیاردی را طراحی و اجرا کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی، مردی دو هفته پیش برای طرح شکایت در مورد سرقت از خانه‌اش به دادسرای ویژه سرقت تهران مراجعه کرد و پرونده به شعبه پنجم بازپرسی ارجاع شد. وقتی شاکی پرونده روبه‌روی بازپرس مصطفی تقی‌زاده نشست، در مورد سرقت ۸ میلیاردی از خانه‌اش توضیح داد و گفت: شب حادثه خانه نبودم و پس از بازگشت به منزل متوجه سرقت ۸ میلیاردی طلا، سکه و اموال قیمتی خانه‌ام شدم، برای همین درخواست رسیدگی دارم.

به این ترتیب، بازپرس پرونده دستور انجام تحقیقات و بازبینی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته‌ای را صادر کرد تا احتمالاً سرنخی از ماجرا در اختیار او و تیم تحقیق پلیس قرار بگیرد.

در تصاویر به دست آمده مشخص شد سارقان چهار نفر هستند که پس از سرقت متواری شده‌اند. در این بین شاکی پرونده یکی از سارقان را شناسایی کرد و گفت: پسر جوانی را که با دزدهاست، شناختم. دو هفته قبل با او سر پارک خودرو دعوایمان شد و من چون نگران بودم ماجرا کش پیدا کند زیاد آنجا نماندم و از محل درگیری رفتم‌.

با به دست آمدن این سرنخ، جوانی که با شاکی درگیر شده بود، شناسایی و دستگیر شد. این جوان که در حال حاضر به یکی از متهمان پرونده تبدیل شده است، در تحقیقات گفت: پس از دعوا سر جای پارک از شاکی کینه به دل گرفتم. برای همین تعقیبش کردم. وقتی فهمیدم خانه‌اش کجاست به فکر بودم تلافی کنم. به همین خاطر بعد از چند روز با سه دوستم که سارق هستند، مشورت کردم و خواستم کمکم کنند. یک شب که شاکی خانه نبود، نقشه سرقتی را که کشیده بودیم اجرا کردیم.

با این اعترافات متهم، او در حال حاضر در بازداشت ماموران پلیس قرار دارد. همچنین تحقیقات برای دستگیری سه همدستش ادامه دارد.