شناسهٔ خبر: 6796127 - سرویس سیاسی
منبع: نود | لینک خبر

90/ بنگر شکايت کند از طريق پليس فتا پيگير مي‌شويم

بحث رعايت اخلاق در فوتبال از زمان تأسيس کميته‌اي به اين نام با جديت پيگيري شده. البته متاسفانه هنوز خيلي از افراد و اهالي فوتبال با کارکرد و گستردگي فعاليت اين کميته آشنا نيستند به همين دليل قرار است نشستي روز 18 مرداد در محل فدراسيون فوتبال برگزار شود

صاحب‌خبر -

آبانگاه: به گل‌محمدي تذکر شفاهي داديم
بحث رعايت اخلاق در فوتبال از زمان تأسيس کميته‌اي به اين نام با جديت پيگيري شده. البته متاسفانه هنوز خيلي از افراد و اهالي فوتبال با کارکرد و گستردگي فعاليت اين کميته آشنا نيستند به همين دليل قرار است نشستي روز 18 مرداد در محل فدراسيون فوتبال برگزار شود و طي آن مديران و نمايندگان باشگاه‌ها با آيين‌نامه اين کميته بيشتر آشنا شوند. همين موضوع باعث شد تا به سراغ حسين آبانگاه عضو اين کميته برويم و با او درخصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کنيم که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد.
90: آقاي آبانگاه درخصوص جلسه 18 مرداد بيشتر توضيح مي‌دهيد؟
ما در اين روز از همه مديران عامل و نمايندگان باشگاه‌ها خواسته ايم تا بيايند در اصل با آنها اتمام حجت کنيم و آيين‌نامه کميته را به صورت کامل براي آنها توضيح دهيم تا در ادامه فصل مشکلي نداشته باشيم و کسي نگويد من از چيزي اطلاع نداشتم.
90: ليگ آغاز شده درخصوص بحث خالکوبي‌ها آيا کسي را احضار کرده‌ايد؟
خير، ببينيد عده‌اي مي‌گويند ما آنقدر بيکار هستيم که فقط به اين خالکوبي‌ها گير مي‌دهيم. ما پرونده‌هاي فراواني از فساد در فوتبال يا همين بحث خالکوبي‌ها داريم اما در اين مورد خاص ما ابتدا نامه کتبي داديم و سياست‌مان در حال حاضر ارشادي است اگر بخواهيم از ابزار بازدارندگي قانوني خود استفاده بکنيم. از جريمه مالي تا محروميت دستمان باز است اما مي‌خواهيم کارمان سازنده باشد. وقتي ببينيم کسي نوعي دهن‌کجي به قوانين مي‌کند و در خصوص خالکوبي موارد را رعايت نمي‌کند قطعا با او برخورد مي‌کنيم.
90: درخصوص انتخاب برترين‌ها بسياري اعتراض داشتند آيا رسيدگي به اين اعتراضات در حيطه وظايف کميته اخلاق است؟
بله هر کسي که به انتخاب برترين‌ها اعتراض دارد مي‌تواند به کميته اخلاق مراجعه کند و کتبا اعتراض خود را ارائه دهد و ما نيز آن را بررسي مي‌کنيم، به طور مثال رئيس هيأت خوزستان مي‌گويند من حدود 90 بازي رسمي برگزار و سه تيم در ليگ‌برتر دارم يا بازيکني مي‌گويد چگونه آندو بهترين هافبک مي‌شود و حدادي‌فر در هافبک ها نفر دوم مي‌شود آن وقت حدادي‌فر بهترين بازيکن انتخاب مي‌شود؟ ببينيد با بيان اين موضوعات در رسانه‌ها به غير از حاشيه و کدورت چيزي درست نمي‌شود. اگر ما در صحبت‌هايمان حد و حدود را رعايت مي‌کرديم خيلي خوب بود.
90: البته اينکه سازمان ليگ نحوه انتخاب برترين‌ها را اعلام نکرد خود باعث بروز برخي حرف‌ها شده...
ببينيد درکار ارزشمند سازمان ليگ به ويژه روابط‌عمومي آن شکي نيست اما اگر کسي شکايتي مکتوب در اين زمينه به ما کند ما وارد موضوع مي‌شويم و قطعا در اين مورد شفاف‌سازي بيشتري انجام خواهيم داد تا برخي موضوعات نيز از ديد همه روشن بشود.
90: در اين ميان امکان دارد از برترين‌ها شخصي هم عوض شود؟
خب ما بررسي مي‌کنيم و از افرادي که اين انتخاب‌ها را انجام داده‌اند و روند و جزئيات انتخاب تحقيق مي‌کنيم. اگر مشکلي باشد قطعا آن را رسانه‌اي خواهيم کرد چنين احتمالي اگر چه خيلي ضعيف است اما وجود دارد. باز هم تاکيد مي‌کنم کار سازمان ليگ يک کار ارزشمند است و بايد از آن حمايت کرد اما اگر اعتراضي شود ما انتخابات را شفاف‌تر مي‌کنيم.
90: در مورد صحبت‌هاي گل‌محمدي آيا پرونده‌اي تشکيل شد؟
چون هفته نخست بود آقاي محمدزاده معتقد بودند از اين مورد چشم‌پوشي کنيم اما با او تماس گرفتيم و شفاها به او تذکر داديم. به هر حال اينکه تيم شما باخته و شما تحت تأثير اين باخت هر حرفي بزنيد که بعدا نتوانيد آن را اثبات کنيد کار حرفه‌اي نيست. مربيان ما بايد با اين موضوع کنار بيايند. اگر هر کسي در حيطه فعاليت خود حرف بزند باور کنيد بسياري از مشکلات و حواشي فوتبال ما حل خواهد شد. مشکل اينجاست که بسياري از افراد درخصوص کاري که به آنها هيچ ارتباطي ندارد سخن مي‌گويند.
90: در صفحه اينستاگرام بنگر بسياري از افراد به او ناسزا گفته‌اند آيا بنگر مي‌تواند از اين موضوع شکايت کند؟
بله بنگر مي‌تواند از اين موضوع شکايت کند، چون اين موضوع مربوط به بحث شخصي فرد مي‌شود و خود فرد بايد در اين باره تصميم به شکايت بگيرد. به هر حال اگر به کميته اخلاق رجوع کند ما از طريق پليس فتا موضوع را با فوريت پيگيري مي‌کنيم.