شناسهٔ خبر: 67959264 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

پزشکیان در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد

19 دی آنلاین: نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران در چهاردهمین دوره مراسم تحلیف در برابر نمایندگان مجلس سوگند یاد کرد که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته، به‌کار گیرد.

صاحب‌خبر -
چهاردهمین دوره مراسم تحلیف رئیس جمهور اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه(۹ مردادماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این مراسم رییس قوه قضاییه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقامات کشوری و لشکری، برخی از سفرا، مهمانان خارجی متشکل از رییس جمهور، وزیر امورخارجه، رییس مجلس، نایب رییس مجلس، معاون و فرستاده‌های ویژه کشورهای دعوت شده در صحن مجلس شورای اسلامی حضور دارند.
پس از خیرمقدم و بیانات محمدباقرقالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای رییس قوه قضاییه، روند مراسم تحلیف رئیس جمهور آغاز شد و دکتر مسعود پزشکیان در جایگاه سخنگاه مجلس ایستاد و طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته، به‌کار گیرد.
در متن سوگندنامه که توسط رئیس جمهور قرائت شد، آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم.
در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السّلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده‌است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت، پس از خود بسپارم.
پیش از این، ۷ تیرماه مراسم تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب و حضور سایر مقامات کشوری، لشکری و سفرا در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.