شناسهٔ خبر: 67958646 - سرویس سیاسی
منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«نماز جمعه نماد دستگیری و نه مچ‌گیری است»

صاحب‌خبر -

امام جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نماز جمعه نماد پیگیری و دستگیری است،گفت: جایگاه نماز جمعه تقابل با مسئولین نیست،هر مسئولی می‌تواند تریبون نماز جمعه را ظرفیتی برای بیان عملکرد خود بداند.

به گزارش سایت عصر دنا (یاسوج)، »به مناسبت بزرگداشت روز نماز جمعه فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان روز ۸ مرداد با امام جمعه دهدشت دیدار کردند.

سیدحمزه محقق‌زاده در این نشست ضمن با بیان اینکه همه ما در راستای خدمت‌رسانی به مردم موظف به اجرای برنامه‌های دولت هستیم،اظهار کرد: دولت شهید رئیسی اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داد مصلحت بر این بود در راه خدمت به مردم شهید شود.

فرماندار کهگیلویه گفت: برای دولت چهاردهم آرزوی توفیق داریم امیدواریم در خدمت به مردم و اجرای وظایف موفق باشد. او با اشاره به اینکه چهار مصلی در شهرستان وجود دارد،افزود: طی 2 ماه اخیر مدیران با برپایی میز خدمت پاسخگوی مراجعات مردم شدند.

علی وحدانی‌فر با بیان اینکه اسلام دین مترقی است که برای همه زمانهاست،بیان کرد: در دیگر مذاهب توقف وجود دارد ولی فقه شیعه پویاست و باعث نوآوری و خلاقیت است.علتش این است که بعد از قرآن تمسک به اهل بیت و ارزشهای دینی وجود دارد.

امام جمعه کهگیلویه گفت:نماز جمعه تریبون مستضعفان و ندای کوخ نشینان و از اولین اقدامات امام راحل بوده است. او با بیان اینکه ائمه جمعه از این ظرفیت برای کمک به مسیولین استفاده می کنند،افزود: شاید اگر بخش‌ها نماز جمعه نداشتند کار فرهنگی تاثیرگذاری نداشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه نقش ائمه جمعه را پدرانه توصیف کرد و گفت: جایگاه امام جمعه جایگاه تقابل با مسیولین نیست مسئولی که نسبت به نماز جمعه بی‌تفاوت است حتما نسبت به آرمانهای انقلاب هم بی‌تفاوت است.

امام جمعه کهگیلویه افزود: نماز جمعه باید به نماد پیگیری و دستگیری تبدیل شود جای مچ گیری نیست کار نماز جمعه هدایت حمایت و نظارت است برخی نگاهی دارند که امام جمعه فقط حواسش به نماز باشد به مسایل دیگر ورود نکند! اینها می‌خواهند مصلی به کنیسه تبدیل شود و صدای رسایش خاموش شود.

او با بیان اینکه مسیولین نسبت به نماز جمعه تکلیف شرعی دارند ،ادامه داد:امام جمعه صرفا خطیب است اصل کار بر عهده مسیولین است باید تریبون نماز جمعه را فرصت برای بیان گزارشات بدانند تریبون نماز جمعه در اختیار مسیولین است، نماز جمعه می‌تواند روایت اول بیان مسیولین باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: حضور مسئولین شهرستان در نماز جمعه مطلوب است فرماندار پای ثابت نماز جمعه است.»

انتهای پیام