شناسهٔ خبر: 67947418 - سرویس سیاسی
منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

دومین نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان اصفهان به ریاست ناصر یارمحمدیان نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان و با حضور کلیه اعضاء برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان یارمحمدیان ضمن اشاره به متغیرهای کلان اقتصادی از جمله کاهش نرخ بیکاری به ۷.۷ درصد در بهار امسال و نرخ تورم ۳۶ درصدی در خرداد امسال گفت: اقتصاد ایران از وضعیت رکود تورمی خارج شده است اما برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم این کافی نیست.

وی ضمن تاکید بر ایجاد شرایط و همکاری لازم جهت تحقق شعار سال توسط ادارات تابعه وزارت اقتصاد در استان گفت استان اصفهان با استفاده از ظرفیت های موجود می تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

در ادامه رشید ساعدی رئیس امور شعب بانک ملی اظهار داشت با توجه به ارائه آمار منابع مالی و سرمایه گذاری استان، نسبت مصارف به منابع در حوزه بانکی در استان اصفهان ۷۴ درصد اعلام شده که در مقایسه با استانهای همجوار بسیار پایین می باشد و روند نزولی آن نسبت به سال قبل نشانگر سیاست انقباضی در این خصوص می باشد.

وی بیان داشت با توجه به این موضوع و گزارش ارائه شده از وضعیت وصول منابع و عملکرد اعتبارات استان، نسبت پایین مصارف به منابع و بویژه روند نزولی این نسبت بعنوان یکی از معضلات سرمایه گذاری و رونق تولید در استان اصفهان مطرح شد که بررسی جهت رفع این مشکل ضرورت دارد.

در این جلسه همچنین با توجه به نیاز صنایع استان به تامین اعتبار از طریق تسهیلات بر ضرورت انجام مطالعات کارشناسی بمنظور تعیین و اولویت بندی تولیدکنندگان جهت تخصیص منابع آتی تاکید شد.

رسول کوهستانی رئیس گمرک استان در این جلسه بیان داشت نظر به گزارش مطالعات انجام شده در زمینه صادرات و واردات در استان و ضرورت اطلاع رسانی قوانین گمرکی به فعالان اقتصادی، شیوه نامه قوانین گمرکی جهت وضوح در اداره کل گمرک استان اصفهان نیز تهیه و در اختیار استفاده کنندگان قرار گرفته است.