شناسهٔ خبر: 67946876 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

تردد مرگ در جاده خرم‌آباد-سپیددشت/تعریض جاده به شرط تامین اعتبار!

خرم‌آباد - جاده خرم‌آباد - سپیددشت از مسیرهای دوطرفه با عرض کم لرستان به شمار می‌آید و همواره صحنه وقوع تصادفات ناگوار است، مسیر گردشگری که برای چهارخطه شدن در انتظار اعتبار مانده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وقوع تصادفات ناگوار در جاده‌های لرستان و به‌خصوص در ۶۰ کیلومتر از جاده‌های دوطرفه به دلیل عدم چهارخطه شدن و تعریض، بارها از سوی مردم و رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است، در چنین شرایطی تکمیل طرح‌های راه‌سازی و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی موضوعی است که باید موردتوجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

باوجوداینکه در سال‌های گذشته شاهد چهارخطه شدن عمده راه‌های لرستان بوده‌ایم، اما همچنان برخی از جاده‌های دوطرفه و با عرض کم، صحنه وقوع تصادفات ناگوار هستند.

تردد مرگ در جاده خرم‌آباد - سپیددشت

در این میان جاده خرم‌آباد - سپیددشت یکی از محورهای پرتصادف لرستان به دلیل دوطرفه بودن و عرض کم آن است، جاده‌ای که به گفته رانندگان و مردم منطقه، همواره شاهد وقوع تصادفات همراه با فوتی زیادی بوده و نیازمند چهارخطه شدن است.

جاده خرم‌آباد - سپیددشت علاوه بر اینکه روستاهای زیادی در مسیر خود دارد، مناطق گردشگری زیادی هم مانند آبشار «بیشه»، آبشار «هفت‌چشمه»، دره «اناران» و… در مسیر آن قرار دارند، این در حالی است که عرض کم جاده، عدم دید مناسب، پیچ ناایمن، شیب‌های غیراستاندارد علت بسیاری از تصادفات ناگوار در این جاده است.

تردد مرگ در جاده خرم‌آباد-سپیددشت/تعریض جاده به شرط تامین اعتبار!

همین چند روز پیش بود که در تصادف بین یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ با یک دستگاه خودرو پراید که حامل هفت نفر سرنشین بودند، متأسفانه راننده خودرو پژو ۲۰۶ به همراه پنج نفر از سرنشینان خودرو پراید فوت کردند.

وقوع تصادفات ناگوار و گروهی در جاده خرم‌آباد - سپیددشت

همچنین سه نفر دیگر از سرنشینان مصدوم که توسط دستگاه‌های امدادی به مراکز در مانی انتقال شدند.

در جریان این حادثه رانندگی سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس‌راه لرستان، گفت: متأسفانه محور مربوطه از محورهای دوخطه بوده که باتوجه‌به توریستی بودن منطقه، لازم است این محور از دوخطه به چهارخطه تغییر یابد تا ایمن‌تر و شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از نقاط پرتصادف و پرحادثه لرستان همین جاده خرم‌آباد - سپیددشت است.

تردد مرگ در جاده خرم‌آباد-سپیددشت/تعریض جاده به شرط تامین اعتبار!

رئیس پلیس‌راه لرستان، ادامه داد: سالانه ما شاهد وقوع تصادفات ناگوار، گروهی و دسته‌جمعی در این جاده هستیم.

چهارخطه شدن جاده مطالبه مردم و رانندگان

یکی از اهالی این منطقه در سخنانی، اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۰ نفر به دلیل وقوع حادثه رانندگی در این جاده جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی گفت: این تعداد علاوه بر سایر مسافران و رانندگان این مسیر بوده‌اند که در جریان وقوع تصادفات رانندگی در این جاده جان خود را ازدست‌داده‌اند.

یکی دیگر از اهالی این منطقه در سخنانی، اظهار داشت: این مسیر دیگر مانند گذشته نیست که تردد کمی در آن وجود داشته باشد، روزانه هزار ماشین در آن تردد دارند.

وی با بیان اینکه این جاده، مسیر گردشگری آبشار «بیشه»، «هفت‌چشمه»، «شول آباد» و… است، تصریح کرد: جاده ایمن نیست، نقاط کور خیلی زیادی دارد، درخواست ما از مسئولان این است که این جاده بین دو شهر خرم‌آباد و سپیددشت را چهارخطه کنند.

تردد مرگ در جاده خرم‌آباد-سپیددشت/تعریض جاده به شرط تامین اعتبار!

اجرای پروژه به‌شرط تأمین اعتبار

بهزاد شاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز دراین‌رابطه، اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل برای چهارخطه کردن جاده خرم‌آباد - سپیددشت، وجود معارض است.

وی عنوان کرد: طرح چهارخطه شدن این مسیر تهیه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، ادامه داد: برای چهارخطه شدن جاده خرم‌آباد - سپیددشت، حدود هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم.

شاکرمی با بیان اینکه یک تقاطع غیرهمسطح در ورودی این مسیر و در منطقه «کمالوند» پیش‌بینی‌شده است، افزود: به‌شرط تأمین منابع پروژه را اجرا خواهیم کرد.