شناسهٔ خبر: 67926641 - سرویس سیاسی
منبع: رویدادایران | لینک خبر

تهدید اردوغان علیه اسرائیل: ممکن است همان طور که قبلا که وارد قره باغ و لیبی شدیم وارد فلسطین هم شویم تهدید اردوغان علیه اسرائیل: ممکن است همان طور که قبلا که وارد قره باغ و لیبی شدیم وارد فلسطین هم شویم

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سرنوشتی مشابه رهبر آلمان نازی خواهد داشت جایی که هر دو دست به نسل کشی زدند. به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بامداد امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت امور خارجه این کشور در پیامی در حساب کاربری خود

صاحب‌خبر -

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سرنوشتی مشابه رهبر آلمان نازی خواهد داشت جایی که هر دو دست به نسل کشی زدند.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بامداد امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت امور خارجه این کشور در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خاطر نشان ساخته که پایان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همانند پایان «آدولف هیتلر»، رهبر آلمان نازی خواهد بود.

این وزارتخانه در پیام خود در این باره نوشت: پایان عامل نسل کشی هیتلر هر چه بوده، پایان عامل نسل کشی نتانیاهو نیز همان خواهد بود. بشریت در کنار فلسطینیان خواهد ایستاد.

در ادامه پیام وزارت امور خارجه ترکیه همچنین خطاب به آنهایی که مردم فلسطین را مورد هدف قرار می دهند، تاکید شده است: شما نمی توانید آنها را نابود کنید.

این وزارتخانه همچنین عنوان کرد: همان گونه که نازی های عامل نسل کشی بازخواست شدند، کسانی که برای نابودی فلسطینیان تلاش می کنند نیز بازخواست خواهند شد.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه نیز شامگاه یک شنبه هنگام شرکت در نشست شاخه حزب حاکم «عدالت و توسعه» (AKP) در زادگاه خود یعنی استان ساحلی ریزه در شمال شرق این کشور، به کمک نظامی کشورش به جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره باغ» و همچنین دخالت نظامی در جنگ داخلی لیبی و احتمال تکرار چنین کاری در رابطه با سرزمین های اشغالی فلسطین اشاره کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در همین رابطه اظهار داشت: ما باید بسیار قدرتمند باشیم تا اسرائیل نتواند این کارهای مزخرف را با فلسطین انجام دهد. همان گونه که وارد قره باغ و لیبی شدیم، می توانیم همین کار را با آنها نیز انجام دهیم. هیچ چیزی وجود ندارد که از این کار جلوگیری کند، تنها باید قدرتمند باشیم تا این اقدامات را انجام دهیم.

در واکنش به این سخنان نیز، «یسرائیل کاتس»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در حساب کاربری خود در ایکس که همراه آن یک عکس ترکیبی از اردوغان و «صدام حسین»، دیکتاتور سابق عراق منتشر کرد، نوشت: اردوغان پا جای پای صدام حسین گذاشته و اسرائیل را تهدید به حمله می کند. فقط بگذارید به یاد بیاورد که آنجا چه اتفاقی افتاد و چگونه به پایان رسید.

در همین راستا، «یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود در به اظهارات اخیر رئیس جمهوری ترکیه واکنش نشان داده و مدعی شد که وی «بار دیگر وراجی می کند و هذیان می گوید» در حالی که خطری برای منطقه خاور میانه به شمار می آید.

لاپید همچنین تاکید کرد که جهان به ویژه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید «تهدیدهای وحشتناک» اردوغان علیه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کنند و وی را به پایان دادن به پشتیبانی خود از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وادار سازند.

شایان ذکر است که به دنبال عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه پایگاه های نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر 1402) تحت عنوان «طوفان الاقصی»، رژیم صهیونیستی دست به تجاوز نظامی به این نوار زده و با وجود این که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال 1948 در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان محاکمه می شود و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز نزدیک به چهار ماه پیش برای برقراری آتش بس فوری قطعنامه به تصویب رسانده، همچنان با پشتیبانی آمریکا برای دویست و نود و هفتمین روز پیاپی به این تجاوز مرگبار و ویرانگر ادامه می دهد.

در همین حال نیز، آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش حماس نشان می دهد که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۰ هزار و ۸۰۰ زخمی و ۱۰ هزار مفقود بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند و علاوه بر آن نیز، باعث یک فاجعه انسانی بی سابقه، تخریب گسترده زیرساخت های نوار غزه و دارایی های ساکنان آن و همچنین آوارگی چندین باره بیشتر جمعیت تقریبا ۲.۳ میلیون نفری این نوار تحت محاصره و بروز قحطی در مناطق مختلف آن به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت شده است.

منبع: etemadonline-669084