شناسهٔ خبر: 67922431 - سرویس فرهنگی
منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

بیش از 60 سالن سینما در استان اصفهان فعال می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین افتتاح سینمای مجتمع فرهنگی و هنری استاد محمود فرشچیان،گفت : حدود ۵۳ سالن سینما در استان اصفهان وجود دارد که قرار است تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده، ۱۱ سینمای دیگر نیز افتتاح شود

صاحب‌خبر -
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین افتتاح سینمای مجتمع فرهنگی و هنری استاد محمود فرشچیان،گفت : حدود ۵۳ سالن سینما در استان اصفهان وجود دارد که قرار است تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده، ۱۱ سینمای دیگر نیز افتتاح شود و بر این اساس و در مجموع بیش از 60سینما در استان فعال می‌شود.

سیدمهدی سیدین‌نیا، با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مدت‌ها است دنبال می‌شود، بیان کرد: امیدوارم در مهرماه امسال شاهد سی‌وششمین دوره از این جشنوارۀ بین‌المللی در استان اصفهان باشیم.

وی افزود :خدا را شاکریم که همیاری و همکاری با سازمان‌ها برای این موضوع دنبال می‌شود، به‌خصوص هنرمندان که در عرصه حضور دارند و فیلم‌هایی در بخش کودک و نوجوان تولید می کنند.

سیدین نیا  با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری استاد محمود فرشچیان سال‌ها است که افتتاح شده و در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند، افزود: تاکنون بخش سینماییِ این مجموعه فعال نبوده است، و اکنون خوشحال هستیم که سینمای دیگری به شهر اصفهان اضافه شد.

وی تصریح کرد :مجموعۀ فرهنگی و هنری فرشچیان ظرفیتِ آن را دارد که به یک پردیس سینمایی تبدیل شود و از رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور گام‌های بعدی برای توسعه این مجموعه را خواستاریم چرا که می‌تواند به موقعیت عالی‌تری برسد و مخاطبان بسیاری را جذب کند.

 آیین افتتاح سینمای مجتمع فرهنگی و هنری استاد محمود فرشچیان با حضور  محمد خزاعی ،معاون وزیر و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور و جمعی از مسوولان استان اصفهان برگزار شد .