شناسهٔ خبر: 67879550 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

الازهر مصر:

الازهر مصر: اهانت به مسیح (ع) در افتتاحیه المپیک را محکوم می‌کنیم

در ادامه موج واکنش‌ها به افتتاحیه بحث‌برانگیز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، الازهر مصر در بیانیه‌ای اهانت به حضرت عیسی (ع) در این مراسم را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، افتتاحیه بحث‌برانگیز المپیک ۲۰۲۴ پاریس همچنان با واکنش‌های منفی روبرو می‌شود.

در همین راستا الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: صحنه‌های اهانت‌آمیز به مسیح علیه السلام در افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس را محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اهانت به هیچ پیامبری از پیامبران خدا را نمی‌پذیریم و نسبت به خطر سوءاستفاده از مناسبت‌های جهانی برای عادی‌سازی اهانت به ادیان هشدار می‌دهیم.

گفتنی است مراسم افتتاحیه این بازی‌ها روز جمعه برگزار شد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از تمسخر «شام آخر» ابراز نارضایتی کردند. ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی نیز در حساب کاربری خود اظهار داشت که این صحنه به شدت به مسیحیان بی‌احترامی کرده است.

یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های مراسم افتتاحیه المپیک که شامگاه جمعه برگزار شد اجرای نمایش شام آخر مسیح با حضور دگرباشان جنسی بود. این صحنه شامل مدل‌ها، رقصنده‌ها و هنرپیشه‌های ووک بود که با انتقادات بسیار شدیدی مواجه شد.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ از پنجم مرداد به طور رسمی با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد. در این دوره از رقابت‌های المپیک ۳۲۹ رویداد در ۳۲ رشته ورزشی با حضور ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان برگزار می‌شود.

در این بازی‌ها که تا ۲۱ مرداد ادامه دارد، کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار در قالب ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها حضور دارد.