شناسهٔ خبر: 67870984 - سرویس سیاسی
منبع: نماینده | لینک خبر

اولویت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی باشد/ رشد اقتصادی 8 درصدی در گروی توسعه همزمان حمل و نقل و مسکن‌سازی

خانه ملت

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی برای وزیر راه و شهرسازی باید توانی و تجربه مدیریت بخش‌های مختلف عمرانی را داشته باشد گفت: برای تحقق هدف رشد اقتصادی 8 درصدی تکالیف تعیین شده برای هر دو حوزه راه و مسکن در کنار هم باید پیش بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی گفت: در قوانین برنامه هفتم توسعه و بودجه و همچنین در قوانینی نظیر جهش تولید مسکن و ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها، تکالیفی را بر دوش وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم که دولت چهاردهم باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت‌خانه عریض و طویل راه و شهرسازی باید هر دو حوزه حمل و نقل و مسکن را مدیریت کند، عنوان کرد: برای تحقق هدف رشد 8 درصدی تکالیف تعیین شده برای هر دو حوزه راه و مسکن در کنار هم باید پیش بروند. نوسازی ناوگان فرسوده هوایی و ریلی، توسعه حمل و نقل و ترانزیت، راه‌سازی و افزایش بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی در کنار اجرای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید همزمان پیگیری و مدیریت شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی برای وزیر راه و شهرسازی باید توانی و تجربه مدیریت بخش‌های مختلف عمرانی را داشته باشد، اضافه کرد: هم اکنون بار اجرای پروژه‌های عمرانی بر دوش دولت بوده و تعدد پروژه ها در کنار منابع مالی سنگین مورد نیاز موجب طولانی تر شدن روند تکمیل پروژه‌ها شده است بنابراین وزیر آینده باید ضمن بهره مندی از ظرفیت مشاوران و انبوه‌سازی و پیمانکاران بخش خصوصی، سیاست گذاری درست و مناسبی را در حوزه مسکن داشته باشد.