شناسهٔ خبر: 67831211 - سرویس اجتماعی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

روایت نماینده مجلس از دانش آموزان بازمانده از تحصیل

خبر تلخ از 1 میلیون دانش آموز ایرانی!

اقتصادنیوز: نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس از بازماندن ۹۱۱ هزار دانش آموز از تحصیل در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید محمد مولوی پنجشنبه در نشست تخصصی با مدیران آموزش و پرورش آبادان و اروندکنار در باشگاه گلستان آبادان اظهار کرد: ۴۰۰ هزار نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به مقطع ابتدایی است.

نماینده مردم آبادان، اروندکنار، منیوحی وچوئبده بر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و افزود: پراکندگی جمعیت در برخی استان ها از جمله خوزستان را می توان یکی مهمترین عوامل وجود دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانست.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه های مربوطه برای بازگشت به تحصیل کودکان ۶ سال به بالا به تحصیل ضروری است.

مولوی بیان کرد: همچنین ۲۷۹ هزار دانش آموز در کشور به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کردند که اکثر آنان در مناطق دور افتاده و روستایی هستند.

وی بر پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و ساماندهی آنها تاکید کرد و گفت: جذب بازماندگان از تحصیل باید با برنامه ریزی و پیگیری های جدی همراه باشد.

نماینده مردم آبادان،اروندکنار،منیوحی وچوئبده افزود: بودجه آموزش و پرورش در سال‌های اخیر ۱۲ درصد از بودجه عمومی کشور را تشکیل می‌داد ولی در سال جاری اعتبارات این وزارتخانه به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است؛ درصورتی که طبق اسناد بالادستی این اعتبارات باید به ۲۰ درصد افزایش می یافت.

مولوی در خصوص درخواست نقل و انتقال معلمان استان خوزستان گفت: این نقل و انتقال بین همه دستگاه‌های استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی و کمبود امکانات وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد انگیزه برای ماندگاری نیروی انسانی بخصوص در حوزه آموزش و پرورش باید با ایجاد انگیزه های مختلف در راستای ایجاد رضایتمندی معلمان دنبال شود.

وی همچنین به اضافه شدن رشته‌های تخصصی تحصیلی آبادان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: استان خوزستان در حوزه تحصیلی نظری و مهارتی رشد قابل توجه‌ای داشته است.

مولوی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته در آبادان ۱۲ رشته تحصیلی به صورت مستقل راه اندازی شد و امسال نیز ۲ رشته تخصصی دیگر به این ظرفیت اضافه می شود.

بر اساس این گزارش، امسال احداث پنج مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار حدود پنج هزار میلیارد ریال از بودجه وزارت نفت در آبادان برنامه‌ریزی شده که از شهریورماه عملیات احداث این فضاهای آموزشی آغاز خواهد شد.