شناسهٔ خبر: 67830190 - سرویس اجتماعی
منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

هوای تهران جهنمی می‌شود/ توصیه جدی به مردم

اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن اشاره به افزایش دمای هوای پایتخت به ۴۲ درجه سانتیگراد،نسبت به وجود خطر گرمازدگی هشدار داد و ضرورت خودداری از تردد غیرضروری را توصیه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، براساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت جوی استان تهران تا روز یکشنبه (۷ مرداد) آسمان کمی تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد، افزایش ابر و روند افزایشی دما پیش بینی می شود.

طی این مدت، در ساعات بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات به خصوص ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا جمعه(۵ مردادماه) کمی ابری تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳۱ و حداکثر دمای۴۱ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه(۶ مردادماه) کمی ابری تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از شنبه تا یکشنبه ( ۶ تا ۷ مردادماه) تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط خطر گرمازدگی به‌ویژه برای گروه های حساس و اطفال و سالمندان و افزایش مصرف برق و آب دور از انتظار نیست همچنین ممکن است به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور و زنبورهای عسل آسیب و به بعضی تاسیسات و تجهیزات صنعتی صدمه وارد شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از امروز تا دوشنبه (۴ تا ۸ مرداد) بین ساعات بعد از ظهر تا شب گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران در ساعات میانه روز گروه‌های حساس مانند اطفال و سالمندان از خانه خارج نشوند همچنین استفاده از کلاه و عینک آفتابی جهت محافظت از پوست و چشم در مقابل گرما و اشعه مضر خورشید مد نظر قرار گیرد.

همچنین انجام کار در فضای باز در ساعات صبح زود، عصر و شب، مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توصیه می شود.

تنظیم دور آبیاری و مالچ پاشی جهت افزایش رطوبت در سطح باغات برای تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها، احتیاط در برج ها و تاسیسات مرتفع و محافظت جهت جلوگیری سقوط اجسام از ارتفاع و مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و سست از دیگر توصیه‌های اداره هواشناسی استان تهران است.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.