شناسهٔ خبر: 67801777 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صمت خبر داد؛

اردبیل سومین استان موفق در کنترل قیمت کالا و خدمات

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل سومین استان موفق کشور در کنترل قیمت بازار و تورم معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی عصر سه‌شنبه در نشست اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با استاندار اردبیل، اظهار کرد: ۱۱۴ اتحادیه با ۶۵ هزار واحد صنفی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که فعالیت آنها زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۳۵۰ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: بالاتر از میانگین کشوری ما در واحدهای صنفی شاهد اشتغال افراد بیکار هستیم که مقرر است به ازای هر واحد صنفی ۲.۵ نفر اشتغال ایجاد شود که در استان این سرانه بالاتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به برگزاری نشست‌های ماهانه اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و همچنین برگزاری منظم جلسات کمیسیون نظارت اشاره کرد و گفت: در سایه برگزاری این جلسات و هماهنگی‌ها بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های فعالان حوزه اصناف، کسبه و بازاریان رفع شده است.

ایرانی افزود: همه ساله ۱۰ هزار نفر اشتغال توسط واحدهای صنفی در استان ایجاد می‌شود که این رقم اشتغال تأمل‌برانگیز است.

وی به کنترل قیمت‌ها در بازار و موفقیت استان در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل جایگاه سوم را در کنترل قیمت و تورم به خود اختصاص داده است.

ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تبدیل جواز دستی به الکترونیکی نیز استان اردبیل جز ۱۰ استان برتر کشور است و در این حوزه توانسته سرآمد سایر استان‌ها اقدامات قانونی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته تلاش کردیم تا اقلام مورد نیاز مردم را به وفور و با قیمت کنترل شده عرضه کنیم تا زمینه برای رضایتمندی مردم فراهم آید.

ایرانی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند تا در خرید خود از کالاهای تولید شده استان انجام دهند که در این زمینه برگزاری مناقصات و مزایده‌ها با اولویت استفاده از کالاهای تولید استان به انجام رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: فعالیت‌های خوب فرهنگی و اجتماعی نیز در این حوزه قابل توجه و ارزشمند است و قطعاً پیگیری‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با قدردانی از حضور استاندار و معاون اقتصادی در نشست اعضای اتحادیه‌ها، اصناف و بازاریان تصریح کرد: در بحث انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر نیز سعی بر هماهنگی بیشتر با مجموعه اصناف و اتحادیه‌ها است تا مشکلات و دغدغه‌ها در این بخش به حداقل برسد.