شناسهٔ خبر: 67773366 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رییس تبلیغات اسلامی گناوه:

احیای نماز جمعه از برکات نظام اسلامی است

گناوه- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای سنت نبوی اقامه نماز جمعه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پنجم مرداد یادآور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اقامه اولین نمازجمعه بعد از سرنگونی حکومت طاغوت و استقرار نظام مقدس اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: نماز جمعه به عنوان یک عبادت همگانی و دست‌جمعی و دیدار هفتگی مؤمنان و عاشقان در سنگر نماز است که روح و جان را صفا بخشیده و به عنوان حج فقرا، دل را از آلودگی‌های گناه و زنگار معصیت می‌زداید.

وی گفت: انواع مواعظ و اندرزها و نکات اخلاقی و تفسیر قرآن و مهم‌تر از همه این موضوعات، توصیه به تقوی و پرهیزگاری، نشان از اهمیت این نمازی است که در روز جمعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: نماز جمعه به عنوان یک آرمان الهی از شعائر دین اسلام بشمار می‌رود که در آن به مسائل عبادی، سیاسی، اجتماعی و حل مشکلات پرداخته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: آثار و برکات نماز جمعه علاوه بر اجتماع هفتگی مسلمانان دارای ابعاد گسترده‌ای همانند ابعاد اجتماعی، همبستگی مسلمین، آگاه شدن به مسائل روز، وحدت و انسجام، پالایش روح از آلودگی‌ها است و این اجتماع عظیم دارای آثار فردی و اجتماعی است که دین مبین اسلام بر این امر تاکید فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی برای جامعه به همراه داشته است، افزود: از برکات نظام مقدس اسلامی احیای سنت نبوی اقامه نماز جمعه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: فرا رسیدن پنجم مرداد را به ائمه جمعه به ویژه امام جمعه معزز، مردمی، ارزشمند حجت الاسلام حاج سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه تبریک می گویم.