شناسهٔ خبر: 67755552 - سرویس ورزشی
منبع: میزان | لینک خبر

۸ مسابقه کشتی در المپیک که نباید تماشای آن را از دست داد

اتحادیه جهانی کشتی تماشای ۸ مسابقه را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس جذاب توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - هنوز چند هفته تا مسابقات کشتی المپیک پاریس ۲۰۲۴ فاصله داریم. با این حال، با انتشار هشت مسابقه برتر در هر سبک، می‌توانیم مسابقات احتمالی که می‌توانند در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی برگزار شوند را پیش‌بینی کنیم.

هشت امتیاز برتر سری رنکینگ از مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی قاره‌ای ۲۰۲۴، و رویداد‌های سری رنکینگ کرواسی و مجارستان، هشت رتبه برتر را کسب کردند. هشت کشتی‌گیر باقی‌مانده به‌طور تصادفی مبارزه خواهند کرد.

در اینجا هشت مسابقه برتری که می‌توانیم بین کشتی‌گیران از مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی ببینیم، آمده است:

شماره ۱. ۶۰ کیلوگرم نیمه نهایی کشتی فرنگی - ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) در مقابل کنیچیرو فومیتا (ژاپن)

مسابقه مدال طلای شارشنبکوف و فومیتا از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به عنوان مسابقه سال ۲۰۲۳ از سوی هواداران انتخاب شد.

در دومین دیدار حرفه‌ای خود، این زوج قهرمان دو دوره جهان، سوت به سوت تماشاگران را شگفت زده کردند و شارشنبکوف پنج ثانیه پس از سوت داور، اولین چهار امتیاز را به دست آورد.

امتیازات در طول مسابقه همچنان روی هم جمع می‌شد. این زوج در مجموع ۱۵ امتیاز در ۹۰ ثانیه ابتدایی به دست آوردند. آن‌ها در نهایت ۱۷ امتیاز در مبارزه ۶ دقیقه‌ای به دست آوردند و شارشنبکوف با پیروزی ۱۱-۶ صاحب عنوان قهرمانی جهان شد.

شماره ۲. ۹۷ کیلوگرم نیمه نهایی کشتی آزاد – احمد تاژودینوف (بحرین) در مقابل کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا)

تاژودینوف با ورود به مسابقات جهانی ۲۰۲۳، یک جوان ۲۰ ساله نسبتاً ناشناخته بود. بیشترین چیزی که هواداران در مورد این کشتی گیر ۲۱ ساله می‌دانستند این بود که او جوانی بود که توسط مربی سعدالله یف آموزش دیده بود، اما روسیه را ترک کرد تا برای بحرین مسابقه دهد.

همه چیز برای تاژودینوف پس از مسابقه زیر سه دقیقه‌ای او در مرحله یک چهارم نهایی با کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا) قهرمان جهان و المپیک تغییر کرد. شاگرد قدبلند مدرسه کشتی سعدالله یف، اسنایدر را دو بر چهار شکست داد و از هر چهار تلاش آمریکایی برای کسب ۱۰ امتیاز سریع خود استفاده کرد.

با رفتن به پاریس، اسنایدر چیزی جز انتقام گرفتن از تاژودینوف در راه رسیدن به سومین مدال احتمالی المپیک نیست.

شماره ۳. ۵۷ کیلوگرم نیمه نهایی کشتی آزاد - ری هیگوچی (ژاپن) در برابر آرسن هاروتیونیان (ارمنستان)

هاروتونیان و هیگوچی دو نفر با تهاجمی نامحدود و زیردریایی‌های هسته‌ای مقابل رقیب هستند.

شماره ۴. ۱۲۵ کیلوگرم نیمه نهایی کشتی آزاد – امیرحسین زارع (ایران) مقابل طا‌ها اکگول (ترکیه)

زارع و آکگول در سه سال گذشته در مقابله با به یکدیگر بوده‌اند، و زارع برتری ۲-۱ را از برد‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ خود که بین شکست در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ قرار داشت، بدست آورد.

زارع بزرگترین برد دوران حرفه‌ای خود (در آن زمان) را با پیروزی ۴-۰ مقابل آکگول در مسابقات قهرمانی جهانی اسلو ۲۰۲۱ بدست آورد. 

در دیدار دوم آکگول روی لوگوی اتحادیه جهانی کشتی در مرکز تشک ایستاد و تکان نخورد. او در یک مسابقه نتیجه را مساوی کرد، در اواخر با یک ضد حمله ۳۶۰ چرخش، به فینال‌های جهانی با برد ۳-۳ رفت.

زارع در دیدار سوم با برتری تاکتیکی سنگین ۴-۰ تاج و تخت خود را پس گرفت.

چهارمین دیدار زارع قهرمان جهان و آکگول ممکن است در نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برگزار شود.

شماره ۵. ۹۷ کیلوگرم نیمه نهایی کشتی فرنگی - آرتور الکسانیان (ارمنستان) در برابر گابریل روسیلو (کوبا)

اگر قرار بود ده مورد کشتی‌گیر فرنگی که انتظار می‌رود در مسابقات جهانی سال گذشته طلا کسب کنند، رتبه بندی کنید، آرتور الکسانیان (ارمنستان) یا در صدر و یا در رتبه دوم آن لیست قرار می‌گرفت. متأسفانه (یا خوشبختانه) هیچ کس به گابریل روسیلو نگفت که این لیست حضور دارد.

روسیلو در تنها دیدار حرفه‌ای خود، با بهترین زمان بندی در مسابقات جهانی کشتی در خاطرات اخیر دیده شده است، الکسانیان را از کسب پنجمین مدال طلای جهانی خود باز داشت. حریف کوبایی به خوبی زمانی که حریف ارمنی خود را کنار کشید، در فاصله ۲۳ ثانیه باقیمانده از کشتی، او را حذف کرد.

دومین دیدار الکسانیان و روزیلو ممکن است در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم برگزار شود.

شماره ۶. وزن ۶۷ کیلوگرم یک چهارم نهایی کشتی فرنگی – لوئیس اورتا سانچز (کوبا) مقابل سعید اسماعیلی (ایران)

اگر از باخت در یک مسابقه درسی بود، قطعا سعید اسماعیلی (ایرانی) آن را به سختی آموخت. چندی پیش در مسابقات سری رده‌بندی مجارستان، اسماعیلی با ۰.۴ ثانیه مانده به پایان مسابقه، ۷-۵ اورتا را شکست داده بود. اسماعیلی در حالی که فکر می‌کرد ساعت تمام شده شروع به جشن گرفتن کرد. او که مردی با تجربه بود، به کشتی گرفتن پس از سوت ادامه داد. اورتا نگاهی به ساعت انداخت، دید که هنوز زمان باقی مانده است، با یک پرتاب، چهار امتیاز را به دست آورد و پیروزی را ۹-۷ از آن خود کرد.

اما قبل از اینکه به پایان مسابقه برسیم، ذکر این نکته ضروری است که اسماعیلی در نبرد داخلی با محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک برای وزن ۶۷ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس پیروز شده بود. اسماعیلی اگر اورتا را شکست می‌داد، جایگاه خود را در تیم المپیک ایران تثبیت می‌کرد. 

اسماعیلی در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم تلاش می‌کند تا انتقام خود را از اورتا بگیرد.

شماره ۷. وزن ۶۵ کیلوگرم نیمه نهایی کشتی آزاد –رحمان عموزاد (ایران) مقابل اسماعیل موسوکایف (مجارستان)

عموزاد و موسوکایف حریفان کابوسی برای یکدیگر هستند و از نظر سبکی متضاد یکدیگرند.

عموزاد، قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم جهان از دو سال پیش، پسری است که می‌خواهد با زیرکتف سمت راست خود فاصله را کم کند و تا جایی که ممکن است فضا را پر کند. برعکس، موسوکایف، قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم جهان، می‌خواهد تا جایی که ممکن است کشتی در فضای آزادانه جریان داشته باشد.

موسوکایف در اولین دیدار خود - نیمه نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ - قربانی سرعت عموزاد شد و ۶-۰ از تشک خارج شد. موسوکایف در دومین مسابقه خود - نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ - طوفان دوره اول را پشت سر گذاشت، انرژی کافی برای آخرین تلاش خود را ذخیره کرد و جایگاه فینال جهان را ۶-۵ در کمتر از ۱۰ ثانیه باقی مانده ربود.

اگر عموزاد و موسوکایف برای سومین بار به مصاف هم بروند، در نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم خواهد بود.

شماره ۸. یک چهارم نهایی وزن ۶۸ کیلوگرم کشتی زنان - کومبا لاروک (فرانسه) در مقابل بلسینگ اوبورودودو (نیجریه)

انتهای پیام/