شناسهٔ خبر: 67750735 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبرداد:

صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در استان هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده در نشست ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان اظهار کرد: موضوع مدیریت مصرف برق در کشور به خصوص در استان هرمزگان با ارائه خدمات یک دستگاه اجرایی قابل حل نیست و نیازمند مشارکت همه‌ی مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان افزود: تغییرات اقلیمی و گرمای حاصل از این شرایط در کشور موجب افزایش مصرف انرژی شده که اهمیت صرفه جویی را دوچندان کرده است هر چند که این فرهنگ باید همیشه و در تمام فصول به عنوان یک اصل مهم مد نظر باشد.

وی بر افزایش تاب‌آوری مجموعه‌های خدمات رسان و حساس تأکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی فعالیت سامانه مونسون در سطح استان و وقوع بارش‌های رگباری در روزهای آتی و صدور هشدار سطح نارنجی دریایی اتخاذ تمهیدات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی مورد تاکید است.

حسن زاده در توضیح هشدارهای صادرشده، ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه وضعیت دریایی در سطح هشدار نارنجی خواهد بود و در این مدت دریا مواج و ارتفاع موج تا ۸۰ سانتی متر خواهد رسید از این رو باید تدابیر ویژه‌ای برای تردد دریایی و حفاظت از سازه‌های دریایی اندیشیده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هشدار سطح زرد هواشناسی نیز برای روزهای شنبه تا سه شنبه هفته جاری صادر شده که بر اساس آن احتمال بارش باران و وقوع گرد و غبار در استان وجود دارد و بایستی مردم از صعود به ارتفاعات و نزدیک شدن به رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.