شناسهٔ خبر: 67747177 - سرویس اقتصادی
منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار فلزات، طلا و ارز

بازار طلا نزولی شد/ قیمت تتر به ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید

قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ با کاهش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. حباب سکه اما در بسیاری از قطعات، روند صعودی طی کرده است. گفتنی است قیمت دلار امروز در کانال هفتم از کریدور پنجم باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ با وجود افزایش قیمت اونس جهانی طلا در روند نزولی بازگشایی شد. شایان ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا امروز با افزایش یک دلاری، با رقم ۲۴۰۰ دلار به ثبت رسیده است. همچنین دلار نیز امروز، با افزایش قیمت محدودی مواجه شده در این لحظه در نیمه پایینی کانال هفتم از کریدور پنجم نوسانی شده است.

قیمت نقره افزایش یافت

قیمت اونس جهانی نقره امروز با دو سنت افزایش، روی رقم ۲۹ دلار و ۲۲ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با ۲۲۰ تومان افزایش، گرمی ۵۴ هزار و ۷۰ تومان به فروش رسید.

بازار سکه ریزش کرد

بازار سکه امروز در تمامی قطعات کاهشی است و به این‌ترتیب قیمت سکه امامی با ۳۶۶ هزار تومان کاهش، با رقم ۴۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی، روی رقم ۳۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش، به‌ترتیب با رقم‌های ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ثبت شدند و قیمت سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ثبت رسید.

قیمت دلار و سکه,قیمت سکه دلار طلا در 30 تیر 1403

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا امروز کاهشی و در روند نزولی بازگشایی شده است. هر مثقال طلا با ۲۰۶ هزار تومان کاهش، روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ۴۸ هزار تومان کاهش، با رقم سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با ۴۷ هزار و ۱۵۲ تومان کاهش، با رقم سه میلیون و ۲۹۵ هزار و ۸۵۹ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات، غیر از ربع سکه و سکه گرمی افزایشی است؛ حباب سکه امامی ۳۸۵ هزار تومان، بهار آزادی ۴۳۰ هزار تومان، نیم ‌سکه ۱۵۷ هزار تومان افزایش، حباب ربع سکه ۲۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۱۲ هزار تومان کاهش یافت.

***

قیمت دلار امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۳/ قیمت تتر به ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید

قیمت دلار امروز با نوسان محدودی در منطقه معاملاتی آخرین روز هفته گذشته بازگشایی شد. در شروع معاملات امروز، درهم افزایش محدودی داشت و قیمت تتر با دلار در یک خط ایستاد.

قیمت دلار و سکه,قیمت سکه دلار طلا در 30 تیر 1403

قیمت دلار امروز‌ شنبه ۳۰ تیر با نوسان محدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در منطقه معاملاتی هفته گذشته بازگشایی شد. معامله‌گران، روند فعلی قیمت دلار را حاصل تلاش بازارساز و آرامش اخبار سیاسی عنوان می‌کنند.

به اعتقاد فعالان اقتصادی، موضوع حذف ارز ترجیحی ۴۸۵ قلم کالا که طی روزهای گذشته مطرح شد، تقاضا در بازار آزاد ارز را بالا می‌برد، اما این موضوع در شروع به کار بازار ارز در ابتدای هفته نتوانست سوخت لازم برای رشد قیمت دلار را فراهم کند. علاوه بر آن با وجود برخی سیگنال‌های نامساعد سیاسی در کشورهای منطقه و برخی تنش‌ها میان اسرائیل و یمن اما تمام تلاش سیاست‌گذار حاکی از این است که قیمت دلار رشد نداشته باشد.

کارشناسان اقتصادی فراز و فرودهای محدود قیمت اسکناس آمریکایی را  عادی عنوان می‌کنند و معتقدند نوسانات فعلی دلار محدود است و روند به حساب نمی‌آید.

قیمت دلار و سکه,قیمت سکه دلار طلا در 30 تیر 1403

قیمت ارزهای مهم با ثبات دلار همراه شد

گفتنی است قیمت درهم امروز با رشد ۵۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۷۳۰ تومان معامله شد. قیمت تتر روز شنبه با کاهش ۳۵۰ تومانی روی رقم ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با کاهش ۲۰۰ تومانی روی قیمت ۷۴ هزار و ۳۴۰ تومانی معامله شد و یورو نیز تغییر قیمت نداشت و همانند هفته گذشته روی رقم ۶۲ هزار و ۶۹۰۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس دلار روز شنبه با رقم ۴۶ هزار و ۹۱۰ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۸۰۱ تومانی عرضه شد و حدود ۱۰۰ تومان افزایش داشت.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی