شناسهٔ خبر: 67734817 - سرویس سیاسی
منبع: رویدادایران | لینک خبر

نفس اتوبوس‌های تهران به شماره افتاد+ فیلم نفس اتوبوس‌های تهران به شماره افتاد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در این گزارش تاکید شده که یکی از جدی‌ترین معضلات حوزه حمل و نقل عمومی شهری، کمبود ناوگان فعال و با کیفیت اتوبوسرانی است که خود منجر به کاهش قابلیت اطمینان، افزایش سرفاصله اعزام سفرها و در نهایت کاهش تعداد مسافرین اتوبوس شده است. خبر مرتبط قهر مسافران تهرانی

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در این گزارش تاکید شده که یکی از جدی‌ترین معضلات حوزه حمل و نقل عمومی شهری، کمبود ناوگان فعال و با کیفیت اتوبوسرانی است که خود منجر به کاهش قابلیت اطمینان، افزایش سرفاصله اعزام سفرها و در نهایت کاهش تعداد مسافرین اتوبوس شده است.

خبر مرتبط
قهر مسافران تهرانی با ناوگان اتوبوسرانی+ نمودار
قهر مسافران تهرانی با ناوگان اتوبوسرانی+ نمودار

اقتصادنیوز: وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران بحرانی است.به گفته مدیران شهری تنها ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس فعال در سطح شهر خدمات رسانی می کنند .

در بخشی از این گزارش که به تازگی از سوی بازوی پژوهشی مجلس منتشر شده، آمده که تعداد ناوگان فعال اتوبوس در شهر تهران در سال ۱۴۰۱ با ۵۵ درصد کاهش نسبت به سال ۹۵ به دو هزار و ۷۸۴ دستگاه رسیده است. در بخش دیگر این پژوهش هم تاکید شده که در شهر تهران متوسط سن ناوگان اتوبوسرانی از ۴.۸ در سال ۸۷ به عدد دوازده در سال ۹۹ رسیده است. اما راهکار مقابله با این موضوع و افزایش و بهبود ناوگان اتوبوسرانی چیست؟ این گزارش را ببینید.

 

همچنین بخوانید
  • تصاویر جالب اتوبوس‌های دو طبقه در تهران قدیم+عکس
  • سفر با اتوبوس تمام می شود؟/ کاهش شدید ناوگان اتوبوس رانی در کشور
  • اتوبوس های تهران در سال 1350 که مردم آویزانش شده بودند!+عکس

منبع: eghtesadnews-660667