شناسهٔ خبر: 67709153 - سرویس اقتصادی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ونزوئلا چگونه به تورم یک درصدی رسید؟+ فیلم

اقتصادنیوز: تورم ماهانه در ونزوئلا به یک درصد رسیده که پایین‌ترین میزان را در دوازده سال گذشته نشان می‌دهد. در ویدیوی بالا توضیح داده شده که چطور ونزوئلا با تورم نجومی، توانسته به نرخ 1 درصد برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دولت ونزوئلا مدتی است که اقداماتی برای مهار تورم در دستور کار خود قرار داده و اکنون در حال نتیجه‌گیری از این اقدامات است.

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا که مانع فروش نفت در این کشور شد، به‌علاوه سیاست‌های نادرست دولت در اقتصاد، منجر به بروز بحران در این کشور شد و نرخ تورم آن را به حدی بالا برد که به مثالی تلخ برای سایر کشورهای جهان تبدیل شد.

نیکولاس مادورو که در حال حاضر ریاست‌جمهوری را در ونزوئلا بر عهده گرفته، تلاش دارد از طریق اعمال سیاست‌های پولی جدید و تزریق دلار، نرخ تورم را مهار کند.

آمار و ارقام جدید از میزان تورم ماهانه در ونزوئلا نشان می‌دهد که این سیاست‌ها تا کنون جواب داده‌اند و نرخ تورم تا حد قابل ملاحظه‌ای کنترل شده است.

خبر مرتبط
تورم نقطه به نقطه این گروه به ۱۰۰ درصد رسید + جدول

اقتصادنیوز: تورم نقطه به نقطه گروه هتل‌ها و رستوران‌ها طی ۱۲ سال گذشته نوسانات زیادی را از ۶ درصد تا نزدیکی 100 درصد تجربه کرده است.

با این حال به نظر می‌رسد دلیل اصلی، رفع موقتی فشار تحریم‌ها از طرف آمریکا و از سرگیریِ فروش نفت در این کشور است. طبق گزارش واشنگتن‌پست، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا فعلا شدت تحریم‌ها را در ونزوئلا کاهش داده، البته به این شرط که مادورو اجازه برگزاری انتخاباتی سالم و منصفانه را در این کشور بدهد و بستری فراهم کند که در آن، انتخابات ریاست‌جمهوری به شکلی منصفانه برگزار شود.

در ویدیوی بالا توضیح داده شده که ونزوئلا از چه زمانی سیاست‌های کنترل تورمی را آغاز کرده و در این مدت چه فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.