شناسهٔ خبر: 67707256 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات اردبیل:

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

اردبیل- رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل گفت: شورای نگهبان حافظ و ضامن صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است تا هیچ خدشه‌ای به این اصول وارد نشود.

صاحب‌خبر -

سید یوسف پناهی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان است که این نهاد با دستور امام راحل شکل گرفت تا از قانون اساسی صیانت کرده و بر اجرای درست انتخابات نظارت داشته باشد.

وی به ۲ وظیفه مجزای شورای نگهبان در سطح ملی و استان‌ها اشاره کرد و گفت: نظارت بر مصوبات مجلس و تفسیر قانون اساسی جز اولین اختیارات شورای نگهبان است که فقها و حقوقدانان سعی می‌کنند بر این فرآیند نظارت درستی داشته و پایش صحیحی را انجام دهند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل دومین نقش‌آفرینی شورای نگهبان را نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری از مرحله تأیید صلاحیت تا شمارش آرا و تأیید انتخابات اعلام کرد و افزود: در همه مراحل برگزاری انتخابات شورای نگهبان و عوامل نظارتی آن در قالب یک شبکه منسجم و متحد سعی می‌کنند تا بر این فرآیند نظارت داشته تا صحت و سلامت انتخابات به تأیید برسد.

پناهی‌مقدم تصریح کرد: همه تلاش شورای نگهبان بر این است تا بهترین بستر برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی فراهم آید که قطعاً بر اساس قوانین مصوب کشورمان این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای شکوهمندی و عزت‌آفرینی کشورمان در همه عرصه‌ها است.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نماد حقیقی از مردم‌سالاری دینی و دفاع از حق مردم در صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است و در این چهار دهه سعی شده تا وظیفه و رسالت خود را در بهترین و شایسته‌ترین وضعیت به انجام رسانده و موفقیت‌هایی را به ارمغان آورد.