شناسهٔ خبر: 67701831 - سرویس فرهنگی
منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

جی‌.دی.ونس کیست؟/ معاون ترامپ را بیشتر بشناسید!

جی‌دی ونس، در میدل‌تاون اوهایو، از مادری که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کرد و پدری که در کودکی او خانواده را ترک کرد، به دنیا آمد. همسر او دختر یک خانواده مهاجر از هند، متولد کالیفرنیا و همکلاسی ونس در دانشگاه ییل بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اکوایران، در شرایطی که روز دوشنبه چشم‌ها به کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان خیره بود تا دونالد ترامپ از نامزد معاون ریاست جمهوری خود رونمایی کند، از میان تمامی گزینه‌های احتمالی او چهره‌ای را برگزید که برای بسیاری غیر قابل انتظار به شمار می‌آمد: سناتور جیمز دیوید ونس!

جی‌دی ونس، در میدل‌تاون اوهایو، از مادری که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کرد و پدری که در کودکی او خانواده را ترک کرده بود، به دنیا آمد.

او توسط پدربزرگ و مادربزرگش بزرگ شد، که در کتاب خاطراتش در سال 2016 «مرثیه هیلبیلی» درباره آن‌ها نوشته است.

محل تولد او شامل برخی از فقیرترین مناطق کشور است.

ونس ابتدا به تفنگداران دریایی ایالات متحده و سپس با درجه سرجوخه به عنوان خبرنگار نظامی در جنگ عراق حضور داشت. او بعد به دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشکده حقوق ییل رفت و بعد شغلی به عنوان یک سرمایه‌دار در کالیفرنیا پیدا کرد.

ونس در سال 2016 زندگینامه خود نوشت.

کتاب او، مرثیه هیلبیلی او را نه تنها به یک نویسنده پرفروش، بلکه به مفسری پرطرفدار تبدیل کرد که مکرراً از او خواسته می‌شد تا درباره جذابیت دونالد ترامپ برای رأی‌دهندگان سفیدپوست طبقه کارگر توضیح دهد. او در آن زمان یکی از منتقدان ترامپ بود.

ونس در مصاحبه‌ای با چارلی رز در سال 2016، تنفر خود را از ترامپ به وضوح بیان کرد و گفت که جزو طرفداران ترامپ نیست. او، ترامپ را «هرویین فرهنگی» و «هیتلر آمریکا» توصیف کرد.

با این حال، ونس در نهایت با رئیس‌جمهور سابق همسو شد و طی مصاحبه با فاکس نیوز در ژوئیه 2021 از حملاتش به ترامپ عذرخواهی کرد.

او در سال 2021 در فاکس نیوز گفت: «من در مورد انتقاداتی که مطرح کردم پشیمانم.»

در سال 2017 ونس به اوهایو بازگشت و به کار در زمینه وکالت و کسب و کار فناوری روی آورد. او و همسرش، اوشا چیلوکوری ونس، که در ییل با او آشنا شد، سه فرزند به نام‌هاب اوان، ویوک و میرابل دارند.

اوشا ونس به‌عنوان فرزند مهاجران هندی که در سن دیگو بزرگ شده‌اند، پیشینه‌ای بسیار متفاوت از همسرش دارد.

نام ونس مدت‌ها به عنوان یک نامزد سیاسی زمزمه می‌شد و وقتی راب پورتمن، سناتور جمهوری‌خواه اوهایو تصمیم گرفت برای انتخاب مجدد در سال 2022 نامزد نشود، ونس از این فرصت استفاده کرد.

تغییر موضع درباره ترامپ او را به صدر میدان جمهوری‌خواهان و در نهایت به سنا سوق داد.

در این روند، ونس به بازیگر مهمی در دنیای سیاست تبدیل شده و تقریباً به طور کامل به دستور کار ترامپ پیوسته است.

او در سنا از سیاست‌های اقتصادی پوپولیستی حمایت می‌کند و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مخالفان کنگره در مورد کمک به اوکراین است. ونس همچنین از قوانین علیه پایان خودخواسته بارداری حمایت می‌کند.

دونالد ترامپ از جی‌دی ونس به عنوان فردی نام برده که بیش از همه به آبراهام لینکلن شباهت دارد.