به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، این غول خودروسازی چین اکنون ابرخودروسازانی مانند تسلا را رقبای خود میبیند و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، در نظم جدید صنعت خودرو، جزو بازیگران اصلی به حساب میآید.
سابقه همکاری BYD با ایران کوتاه بود، اما پس از تشدید تحریمها، این شرکت حتی از مونتاژ ساده محصولات خود در کشورمان نیز امتناع کرد. در حالی که بسیاری ایران را یار غار خودروسازی چین میدانند، BYD با عقد قراردادی با ترکیه، ۲۳ میلیارد دلار در این کشور سرمایهگذاری کرد.
حالا سوال اینجاست که راز این سرمایهگذاری در ترکیه با وجود بازار ایران چیست؟
∎