شناسهٔ خبر: 67691582 - سرویس سیاسی
منبع: سلام نو | لینک خبر

نامزد معاونت ترامپ: انگلیس اولین کشور اسلامی دارای سلاح هسته‌ای است!

کاربران ایکس به این مسئله اشاره می‌کنند که «جیمز دیوید ونس» متولد ۱۹۸۴ بوده و پاکستان یکی از ۹ کشور دارای سلاح هسته‌ای، توسعه آن را در ژانویه ۱۹۷۲ آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

«جیمز دیوید ونس» سناتور ایالت اوهایو که «دونالد ترامپ» او را به عنوان نامزد معاونت خود برگزید، در اظهاراتی انتقادی از انتخاب حزب کارگر در انتخابات بریتانیا، گفته انگلیس «اولین کشور اسلامی جهان» است که به تسلیحات هسته‌ای دست یافته است!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «جیمز دیوید ونس» که در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان به عنوان گزینه‌ معاونت «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ معرفی شد، در کنفرانس ملی محافظه‌کار بیان کرد: «من در مورد این صحبت می‌کردم که اولین کشور اسلامی که به سلاح هسته‌ای دست پیدا خواهد کرد، کیست. شاید ایران، شاید پاکستان و در نهایت به این نتیجه رسیدم که در واقع انگلیس است، چرا که حزب کارگر در آن به قدرت رسیده است.»

این درحالیست که ونس در سخنانش متوجه گافی که داده نشده و ظاهرا نمی‌دانسته که پاکستان به عنوان اولین کشور مسلمان سال‌هاست که به سلاح هسته‌ای دست یافته است. کاربران ایکس در این خصوص نوشته‌اند: «احتمالا ونس پس از آنکه فهمیده برنامه هسته‌ای پاکستان ۱۲ سال بزرگتر از او است، اظهاراتش در کنفرانس را که در ایکس پست کرده بود، حذف کرده است!»

کاربران ایکس به این مسئله اشاره می‌کنند که «جیمز دیوید ونس» متولد ۱۹۸۴ بوده و پاکستان یکی از ۹ کشور دارای سلاح هسته‌ای، توسعه آن را در ژانویه ۱۹۷۲ آغاز کرده است.

این روزنامه انگلیسی هم‌چنین به این مسئله اشاره می‌کند که ونس ۳۹ ساله جمهوری‌خواه روزی منتقد دونالد ترامپ بوده و در سال ۲۰۱۶ او را «هیتلر آمریکا» خواند اما اکنون از او حمایت می‌کند و ترامپ دوشنبه شب در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان او را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

انتهای پیام