شناسهٔ خبر: 67683212 - سرویس سیاسی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ژنرال اسرائیلی: نتانیاهو درغگو است/ چیزی ضروری‌تر از تبادل اسرا نیست

اقتصادنیوز: معاون پیشین رئیس ستاد کل اسرائیل گفت: نتانیاهو مایه ننگ اسرائیل و یک دروغگوی بیمارگونه است و شگرد معمول او منحرف کردن توجه‌ها از شکست‌هایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون پیشین رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را مقصر بی‌نتیجه بودن مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با جنبش حماس دانست. «یائیر گولان» اظهار داشت: اسرائیل حداقل دو یا سه فرصت برای دستیابی به توافق داشت و کسی که مانع آن شد، نتانیاهو (ملقب به بی‌بی) بود، او نمی‌خواهد این کار را انجام دهد و این مایه شرمساری اسرائیل است؛ چراکه هیچ چیزی ضروری‌تر از معامله تبادل اسیران نیست

گولان گفت: نتانیاهو دستیابی به توافق برای بازگرداندن افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در غزه) را ناکام می‌گذارد؛ چراکه معتقد است این امر آینده سیاسی او را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: نتانیاهو مایه ننگ اسرائیل و یک دروغگوی بیمارگونه است و شگرد معمول او منحرف کردن توجه‌ها از شکست‌هایش است.

موضوع ازسرگیری مذاکرات برای تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس و همچنین ارائه پاسخ این جنبش به پیشنهاد میانجیگران، منجر به تشدید اختلافات میان مقامات رژیم اشغالگر شده است و وزرای تندرو، نخست‌وزیر را تهدید به خروج از کابینه ائتلافی در صورت موافقت وی با پیشنهاد توافق کرده‌اند.

پیشتر منابع مطلع اعلام کرده بودند که جنبش حماس پاسخ نهایی خود را به پیشنهاد توافق آتش‌بس به میانجیگران ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، پس از عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه سال گذشته، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته است و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی میان سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین و حزب‌الله نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها، نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند و خواستار سرنگونی وی هستند.