شناسهٔ خبر: 67679915 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

مراحل سیروسلوک در دستگاه امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی مراحل سیروسلوک در دستگاه اباعبدالله الحسین علیه السلام را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم عزاداری ظهر روز تاسوعا در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بهترین راه سیروسلوک الی الله سلوک با عاشورا و روضه اباعبدالله علیه‌السلام است، اظهار داشت: در دستگاه اباعبدالله (ع) نیل به مقصود در سیروسلوک تضمین شده است، کمترین آسیب در آن وجود ندارد و حتمی الوصول است.

وی با بیان اینکه برای سیروسلوک در دستگاه اباعبدالله (ع) نیاز به برداشتن قدم‌هایی است، گفت: قدم اول را خود اباعبدالله (ع) برداشته‌اند و جام بلا را سر کشیدند تا جلب رحمت الهی برای بندگان شود و مردم از ضلالت و حیرت خارج شوند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام در مقابل مشیت خدا صبر کرد و تسلیم بود، افزود: تمام ابتلائاتی که در کربلا سر اباعبدالله (ع) آمد به اذن و رضایت خود ایشان بود تا سفره‌ای بابرکت برای ما پهن کنند و بهترین زمان بهره‌بردن از این سفره پر برکت دهه اول محرم و شب و روز عاشورا است.

وی با بیان اینکه قدم دوم سیروسلوک در دستگاه اباعبدالله (ع) مصیبت‌زده شدن به مصیبت اباعبدالله (ع) است، گفت: باید هر چه می‌توانیم در مراسم عزاداری و روضه‌خوانی شرکت کنیم و توجه داشته باشیم که هیچ عزاداری جای مقتل خوانی را نمی‌گیرد؛ باید در ظهر عاشورا مقتل خوانده شود تا بدانیم در ظهر عاشورا چه بر اباعبدالله (ع) گذشته است.

 مؤمنی با بیان اینکه در این روزها بهتر است کمتر آب بخوریم تا بتوانیم با اباعبدالله (ع) انس بگیریم، عنوان کرد: هرچه می‌توانیم باید خود را شبیه امام حسین و اصحاب ایشان کنیم، جامعه عزا به تن کنیم، خانه را سیاه‌پوش کنیم و هرچه مصیبت‌زده‌تر باشیم سنخیت بیشتر می‌شود.

وی قدم سوم در سیروسلوک در دستگاه اباعبدالله (ع) را مشخص‌کردن مرزها دانست و افزود: باید مشخص کنیم که در لشکر اباعبدالله (ع) هستیم یا در لشکر یزید، اگر در لشکر امام حسین (ع) هستیم هیچ نشانه‌ای از لشکر یزید نباید در ما باشد و ظاهر و رفتار ما باید مانند ظاهر و رفتار لشکریان اباعبدالله (ع) باشد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: نمی‌شود در لشکر امام حسین (ع) بود؛ ولی لباس دشمن ایشان را بر تن کرد، ادبیاتمان دشمن‌پسند باشد و رفتارمان جوری باشد که دشمن را شاد کند؛ در دستگاه اباعبدالله (ع) باید از هر کسی که بوی دشمن را می‌دهد اظهار تنفر و انزجار کنیم.

 وی روز عاشورا را روز مرزبندی حق و باطل دانست و گفت: ما با پوشیدن لباس عزای امام حسین (ع) مرز خود را مشخص کرده‌ایم و ظاهر خود را با دوستان اباعبدالله (ع) هماهنگ کرده‌ایم و باید رفتار و گفتار خود را نیز با ایشان هماهنگ کنیم.

 مؤمنی قدم آخر برای سیروسلوک در دستگاه امام حسین (ع) را ازبین‌رفتن حجاب‌ها بین ما و اباعبدالله (ع) دانست و گفت: اگر حجاب‌ها از بین برود انسان به مقام قرب امام‌زمان (عج) می‌رسد.

انتهای پیام/