شناسهٔ خبر: 67676619 - سرویس ورزشی
منبع: برنا | لینک خبر

طالبی: اسکوچیچ به یک شرط انتخاب خوبی برای تراکتور است / سپاهان اشتباه سال گذشته‌اش را تکرار نکرد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ می‌داند هواداران تراکتور از او قهرمانی می‌خواهند. پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ می‌داند هواداران تراکتور از او قهرمانی می‌خواهند.

صاحب‌خبر -

فرشید طالبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در مورد اتفاقات نقل و انتقالاتی فوتبال ایران تاکیدکرد: این روز‌ها صحبت در مورد مبالغ گزافی که در نقل و انتقالات ایران رد و بدل می‌شود، زیاد است. به هرحال فوتبالیست‌ها هم زحمات زیادی می‌کشند و حق‌شان است پول بگیرند. در کشور‌های دیگر شاهد این هستیم که صد برابر این پول‌ها در فوتبال شان خرج می‌شود، اما به هرحال این که این اعداد و ارقام صرف چه بازیکنانی در چه سطح فنی می‌شود هم مهم است.


وی ادامه داد: در سال‌های قبل شاهد بودیم برخی باشگاه‌ها بیشتر برای کل کل و کری‌خوانی برای رقبا خیلی بی حساب و کتاب بازیکن جذب می‌کردند و این مساله باعث شد روند تورمی عجیبی را در نقل و انتقالات شاهد باشیم. به هرحالی یکسری از بازیکنان ویترین فوتبال ما هستند ولی یکسری از بازیکنان بازار را تبدیل به ویترین خودشان کردند و این موضوع می‌تواند برای فوتبال ما خطرناک باشد.


بازیکن سال‌های گذشته فوتبال ایران تصریح کرد: اتفاقا عجیب در فوتبال ایران در نقل و انتقالات فقط مربوط به اعداد و ارقام برخی بازیکنان نیست، بعضا شاهد هستیم باشگاهی قبل از انتخاب سرمربی اش اقدام به خرید بازیکن می‌کند که شاید آن خرید‌ها مورد تایید سرمربی نباشد، مساله‌ای که می‌تواند به دو طرف این ماجرا آسیب برساند.


طالبی در خصوص انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تراکتور خاطرنشان کرد: اسکوچیچ می‌تواند انتخاب خوبی برای تراکتور باشد. به هرحال تجربه حضور در لیگ ایران در سال‌های گذشته می‌تواند به اسکوچیچ برای موفقیت در تراکتور کمک کند. کارنامه اسکوچیچ در تیم ملی مشخص است. البته معیار سنجش در تیم ملی و تیم باشگاهی متفاوت است. این در حالی است که تراکتور در حال حاضر تیم پرمهره‌ای است و از هواداران پرشوری هم سود می‌برد.


بازیکن قدیمی تراکتور افزود: نگرش فوتبال اسکوچیچ ارائه فوتبال هجومی و بازی رو به جلو است و این مساله می‌تواند برای هواداران تراکتور مطلوب باشد. البته یادمان نرود شاید تیم در چنین شیوه‌ای در مباحث تدافعی دچار تزلزل شود. به هرحال اسکوچیچ انتخاب خوبی است، اما او نباید فراموش کند این هواداران با این مهره‌ها از تراکتور چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهند و این مساله مسئولیت او را در تبریز سخت کرده است.


ستاره سال‌های دور سپاهان در مورد وضعیت حال حاضر این تیم گفت: سپاهان سال قبل در فصل نقل و انتقالات بی محابا بازیکن گرفت، مساله‌ای که در طول فصل کادرفنی را دچار چالش کرده بود. در نهایت تعدادی از این نفرات نیم فصل از سپاهان جدا شدند و رقبا در نیم فصل دوم تقویت شدند، اما در فصل جدید سپاهان باهوش‌تر از سال قبل در بازار نقل و انتقالات حضور پیدا کرده است و تا به امروز مهره‌های خوبی را به خدمت گرفته و به نوعی می‌توان گفت اشتباهات فصل گذشته اش را جبران با خرید‌های هوشمندانه اش جبران کرده است.

 

گفت وگو از سمیه قدیری

 
انتهای پیام/