شناسهٔ خبر: 67670872 - سرویس اقتصادی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

ایمن سازی کامل شبکه برق پایتخت برای ایام عزاداری حسینی انجام شد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برنامه ریزی گسترده به منظور ایمن سازی کامل شبکه توزیع برق شهر تهران در ایام محرم صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، علیرضا رضایی با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود:با اطلاع رسانی گسترده انجام شده، به همه هیات، تکایا و ایستگاه های صلواتی که اقدام به ثبت درخواست کرده اند انشعاب برق موقت و ایمن واگذار شده است.

وی ادامه داد: گروه‌های عملیاتی ویژه مناطق ۲۲ گانه برق شهر تهران با به کار گیری خودروهای چندمنظوره در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در نقاط مختلف سطح شهر تهران مستقر هستند تا اطمینان خاطر کامل از تامین برق مورد نیاز مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حاصل شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق پایتخت با تاکید بر مسئولیت قانونی متولیان برگزاری مراسم و هیات و تکایا در قبال جلوگیری از استفاده غیرقانونی و ناایمن از برق،خاطرنشان کرد: در این ایام با توجه به تراکم جمعیت و حضور کودکان در مراسم و همچنین به کارگیری ادواتی همچون علم و کتل، احتمال مخاطرات ایمنی و برق گرفتگی به دلیل ورود به حریم شبکه های توزیع برق و یا اتصالات ناایمن در محل برگزاری مراسم افزایش می یابد.

رضایی گفت: ضروری است مسئولان مراسم عزاداری ضمن مراقبت لازم در راستای اجرا و بازبینی وضعیت سیم کشی داخلی اماکن، از ورود علم و کتل به حریم شبکه های توزیع برق و همچنین صعود غیرمجاز جوانان از پایه های شبکه روشنایی و توزیع انرژی، اکیدا جلوگیری کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار برای شهروندان و عزاداران حسینی نباشیم.

وی ادامه داد: با تشکیل ستاد فرماندهی ویژه در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، وضعیت برق رسانی به مراسم عزای حسینی با حساسیت ویژه از طریق مراکز رصد و راهبری هوشمند و با حضور میدانی گروه های ویژه عملیاتی، تحت نظارت لحظه ای است و سامانه حوادث و اتفاقات این شرکت نیز آماده خدمت رسانی سریع به هموطنان در شرایط بحرانی احتمالی خواهد بود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق پایتخت با اعلام شماره تلفن ۱۲۱ به منظور رسیدگی به درخواست های احتمالی شهروندان در صورت قطعی برق، از هموطنان تهرانی و مسئولان هیات های عزاداری درخواست کرد با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در این ایام به حفط پایداری شبکه توزیع برق شهر تهران کمک کنند.