شناسهٔ خبر: 67669094 - سرویس اقتصادی
منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار فلزات، طلا و ارز

بازار طلا صعودی شد/ رشد اندک دلار پس از خبر ترور نافرجام ترامپ

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ با افزایش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. حباب سکه نیز در تمامی قطعات، روند صعودی را طی کرده است. گفتنی است قیمت دلار امروز در کانال هشتم از کریدور پنجم، نوسانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ همزمان با تعطیلی بازار جهانی و افزایش قیمت دلار، در روند صعودی بازگشایی شد. شایان ذکر است، قیمت اونس جهانی طلا ، با رقم ۲۴۱۱ دلار به ثبت رسیده است.

همچنین قیمت دلار نیز از شب گذشته، در معاملات پشت خطی با افزایش محدود مواجه شده بود و به این ترتیب امروز با آغاز معاملات، با افزایش نسبی به کانال هشتم کریدور پنجم صعود کرده است.

قیمت نقره کاهش یافت

قیمت اونس جهانی نقره امروز در تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر، روی رقم ۳۰ دلار و ۷۹ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل اما با ۲۱۰ تومان کاهش، گرمی ۵۷ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید.

قیمت سکه رشد کرد

قیمت سکه امامی امروز با ۳۹۶ هزار تومان افزایش، با رقم ۴۰ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با افزایش ‍۲۱۰ هزار تومانی، روی رقم ۳۷ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان قرار گرفت. همچنین قیمت نیم ‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، با رقم ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ثبت شد و قیمت ربع سکه و سکه گرمی نیز بدون تغییر، به‌ترتیب با رقم‌‌های ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ثبت رسیدند.

قیمت دلار و سکه,قیمت سکه دلار طلا در 24 تیر 1403

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا امروز نسبت به روز گذشته روند افزایشی پیدا کرده است. هر مثقال طلا با ۴۷ هزار تومان افزایش، روی رقم ۱۴ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان قرار گرفته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ‍‍۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش، آماده صعود به کانال بالاتر شده است و با رقم سه میلیون و ۳۹۸ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با ۱۲ هزار و ۶۲۸ تومان افزایش، با رقم سه میلیون و ‍۳۵۱ هزار و ۸۹۵ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات افزایشی است؛ حباب سکه امامی ۵۲۴ هزار تومان، بهار آزادی ۳۲۸ هزار تومان، نیم ‌سکه ۱۵۶ هزار تومان، ربع سکه ۲۸ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز ۱۳ هزار تومان افزایش یافت.

***

قیمت دلار امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۳/ سیگنال پنسیلوانیا به دلار تهران جهت داد

قیمت دلار در شروع معاملات امروز با رشد ۴۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک کانال صعود کرد. معامله‌گران، افزایش محدود قیمت این اسکناس را قابل توجه نمی‌دانند و معتقدند بازار ارز پتانسیل برگشت به کف قیمت را دارد.

قیمت دلار روز یکشنبه با افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی مسیر رفته روز گذشته را برگشت. اسکناس دلار در لحظه نگارش این گزارش در نیمه ابتدایی کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است.

قیمت دلار و سکه,قیمت سکه دلار طلا در 24 تیر 1403

دلار پتانسیل کاهش قیمت را دارد

صبح امروز موضوع سوءقصد به جان دونالد ترامپ، ر‌ئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه، در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر ایالت پنسیلوانیا، در صدر اخبار قرار گرفت. هرچند ترامپ از این رخداد جان سالم به در برد، اما این خبر در بازار داخلی توجه معامله‌گران را جلب کرد و به دلار آرایش افزایشی داد.

برخی فعالان بازار ارز معتقدند در روزهای اخیر کاهش درهم به بازار داخلی خط داده است. آنها می‌گویند اسکناس دلار با وجود رکود محرم و کاهش انتظارات تورمی، پتانسیل برگشت به کانال هفتم از کریدور پنجم را برای کوتاه‌مدت دارد.

تتر با دلار در یک خط ایستاد

گفتنی است قیمت درهم امروز با رشد ۱۵۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۹۲۰ تومان معامله شد. قیمت تتر روز یکشنبه با رشد ۱۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با کاهش هزار و ۲۲۰ تومانی روی قیمت ۷۳ هزار و ۹۹۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با رشد ۴۰۰ تومانی روی رقم ۶۳ هزار و ۶۱۰ تومانی ایستاد.

شایان ذکر است اسکناس دلار روز یکشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۶۹۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۶۰۱ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۰۰ تومانی پیدا کرد.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی