شناسهٔ خبر: 67667771 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

نظارت ۸۸ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح قربانی در مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تعداد ۸۸ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان به منظور رصد و پایش ذبح دام‌های نذری ساماندهی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد فتاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نظارت بر ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت گوشت دام‌های نذری و به تبع آن سلامت مصرف‌کنندگان و تأمین بهداشت عمومی اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام محرم نموده است. 

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و درپیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی و کشتار دام‌های قربانی توسط شهروندان و هیأت مذهبی، همشهریان و عزاداران حسینی از هر گونه ذبح و قربانی کردن دام در حاشیه خیابان و معابر عمومی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بپرهیزند. 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد 88 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان به منظور رصد و پایش ذبح دام‌های نذری ساماندهی شدند به طوری که 58 اکیپ ثابت و 30 اکیپ سیار، بحث نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا را عهده دار هستند. ضمن اینکه کشتارگاه های دام استان در این ایام آمادگی کامل برای ذبح دام به صورت بهداشتی را دارند.

فتاحی ادامه داد: نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام محرم با حضور 26 دامپزشک، 51 بازرس بهداشتی گوشت و 32 ناظر ذبح شرعی به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، در استان ساماندهی شده است، با توجه به بیماری تب کریمه کنگو شهروندان و مسئولان هیات های مذهبی لازم است گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل 24 ساعت در یخچال و در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و بعد جهت طبخ مورد استفاده قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با شهرداری‌های استان مرکزی برای فعال بودن کشتارگاه‌ها در تمام شهرستان‌های استان به منظور انجام ذبح و هرگونه قربانی انجام گرفته و از شهروندان تقاضا می‌شود به منظور حفظ سلامت خود و پیشگیری از انتقال بیماری‌های دامی به انسان، هر نوع ذبح دام و قربانی را در کشتارگاه‌های شهرستان خود انجام دهند. 

انتهای پیام/711/