شناسهٔ خبر: 67666297 - سرویس سیاسی
منبع: رویدادایران | لینک خبر

درخواست ایران از پزشکیان: با غرب مذاکره نکن! درخواست ایران از پزشکیان: با غرب مذاکره نکن!

به گزارش شبکه شرق، روزنامه دولتی «ایران» تلویحا از «مسعود پزشکیان» خواسته است که با غرب و آمریکا مذاکره نکند. روزنامه دولتی «ایران» در مطلبی خطاب به «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب نوشت: «مایلم نظر رئیس جمهور منتخب را به برخی رویکرد‌های مجرّب در دولت رئیسی جلب کنم. در دولت سیزدهم، جمع قابل توجهی

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، روزنامه دولتی «ایران» تلویحا از «مسعود پزشکیان» خواسته است که با غرب و آمریکا مذاکره نکند.

روزنامه دولتی «ایران» در مطلبی خطاب به «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب نوشت: «مایلم نظر رئیس جمهور منتخب را به برخی رویکرد‌های مجرّب در دولت رئیسی جلب کنم. در دولت سیزدهم، جمع قابل توجهی از جوانان متخصص و انقلابی امکان کار و خدمت پیدا کردند. اجازه ندهید افکار بسته و افراد خسته، جنابعالی را از تعقیب این الگوی فرصت ساز محروم کنند. جایگزینی افراد جدید، طبیعی و قابل انتظار است، اما نگذارید در انتخاب افراد جدید، راه برای ورود جوانان همسو و معتقد به مسیر شما مسدود شود؛ اتفاقی که در دولت دوازدهم با تشکیل دولتی با میانگین سنّی بالا رخ داد و کشور از افزایش ذخیره دانایی و تجربی جوان‌تر‌ها محروم شد.»

این روزنامه در ادامه این مطلب افزوده است: «رئیسی البته برخلاف عده‌ای حتی در جریان اصولگرا که معتقد به قطع همکاری و مذاکره با غرب بودند، به هیچ وجه زیر بار این حرف نرفت؛ از همان ابتدا بر دنبال کردن مذاکرات رفع تحریم تأکید کرد و برای آن مسیر و مدل مشخص کرد و ارتباط و تعامل خود با برخی سران کشور‌های غربی را نیز از موضع عزت حفظ کرد، اما هرگز کشور را معطل و بلاتکلیف غرب نکرد. الگوی خنثی‌سازی تحریم در دولت رئیسی از مرحله ایده و شعار، به واقعیت پیوست.

این الگو ارکان و اجزای مهمی دارد که جانمایه آن کاهش آسیب‌پذیری کشور از طریق متنوع‌سازی مبادی و همکاران است. اجازه ندهید بار دیگر و با تکرار تجربه دولت یازدهم، مسیر‌های فروش نفت و انتقال منابع ارزی کشور از دست برود و کشور در مقابل بیگانه دست بسته و بی‌گزینه شود.

این اشتباه را یکبار به بهانه و در ظاهر نشان دادن حسن نیت به غربی‌ها در مذاکرات برجام و همچنین با پوشش مبارزه با فساد انجام دادند. اگر توانستید سایه تحریم را از سر کشور دورتر کنید حبّذا! اما تا قبل از آن، نگذارید با بهانه‌های واهی، دست جنابعالی را در مدیریت کشور خالی کنند.»

منبع: sharghdaily-937104