شناسهٔ خبر: 67664934 - سرویس علمی-فناوری
منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جنس بدنه بهترین هواپیماهای خارجی را بشناسید

جنس بدنه هواپیماهای خارجی یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند در صنعت هوانوردی اهمیت داشته باشد.

صاحب‌خبر - جنس بدنه هواپیماهای خارجی یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند در صنعت هوانوردی اهمیت داشته باشد. حتما در نظر داشته باشید که هواپیماهای خارجی می توانند در شرایط مختلف جوی و همچنین در ارتفاعات بسیار بالا پرواز کنند. به همین دلیل نیز لازم است که حتما جنس خوبی داشته باشند. در ادامه می خواهیم از جمله مهم ترین جنس این هواپیماها را بررسی کرده و شما را با این موضوع به طور کامل آشنا کنیم.
مهم ترین مواردی که در ساخت بدنه هواپیماها استفاده می شود، کامپویت، فلز، الیاف مصنوعی، چوب و ورق استیل است. تمامی این موارد به یک سری از دلایل مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر نیز بهتر است کارایی هر کدام را بدانید.
  • ایرباس A350
اولین هواپیما با نام ایرباس A350 شناخته می شود. این هواپیما در سال 2004 به صنعت هواپیمایی جهان معرفی شد و تاکنون نیز یکی از بهترین گزینه ها در خطوط هواپیمایی به حساب می آمده است. محبوبیت بیش از اندازه این هواپیما به این خاطر است که بدنه آن از مواد خاصی ساخته شده است. آلیاژهای آلومینیوم و تیتانیوم که در ورق استیل بدنه استفاده شده اند هم سبب سبکی هواپیما می شوند و هم میزان صدای آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.


قیمت ورق استیل برای شرکت هایی که این مدل از هواپیما را تولید می کنند، بسیار اهمیت دارد زیرا حجم زیادی از بدنه این هواپیما از ورق استیل ساخته می شود.
  • بوئینگ 767
مدل بعدی که جزو بهترین هواپیماهای جهان محسوب می شود از خانواده بوئینگ است. این نوع از هواپیما نیز در بدنه خود از ورقه های استیل استفاده کرده است. یکی از مهم ترین مواردی که باید در این زمینه در نظر داشته باشیم این است که موضوع سرتیفیکیت ورق استیل را نباید فراموش کرد. در واقع تمامی ورقه های استیل که در صنعت هوا فضا استفاده می شوند نیاز به این مدرک دارند. این سرتیفیکیت نشان می دهد که ورق استیل از چه آلیاژی تولید شده است، چه گریدی دارد و در کجا می تواند بهترین کارایی خودش را نشان دهد. به همین خاطر نیز همواره به این موضوع توجه می شود.
  • ایرباس A220
هواپیمای بعدی که یکی از بهترین گزینه ها در خطوط هواپیمایی محسوب می شود، در سال 2013 وارد ناوگان هوایی شد. این مدل از هواپیماها دارای ورق استیل 304 در بدنه خود هستند. ورق استیل 304 می تواند به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و همچنین عایق کاری خوبی که دارد، بهترین گزینه در زمینه ساخت بدنه این نوع از هواپیماها به شمار بیاید.
  • ایرباس A380
مدل چهارم که جزو بهترین هواپیماهای دنیا به حساب می آید نیز با نام ایرباس A380 شناخته می شود. این مدل از هواپیماها از بهترین بدنه ها ساخته شده اند که علاوه بر کاهش صدای موتور و محیط بیرون، می تواند وزن و مقاومت کششی خوبی نیز داشته باشد و یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در ساخت بدنه هواپیما باشد.

ویژگی های لوله استیل

لوله استیل و به طور کلی ورقه های استیل با گریدهای مختلف یک سری ویژگی ها دارند. هر کدام از این لوله های استیل می توانند کارایی بالایی داشته باشند و سبب می شوند تا در محیط ها و حوزه های مختلفی نیز بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. در نظر داشته باشید که لوله های استیل را باید حتما در محیط های مختلف و با گریدهای متفاوت بررسی کنید.
  • مقاوم نسبت به پوسیدگی
از آنجایی که تمامی ورقه های استیل با همه گریدها می توانند نسبت به آب و رطوبت مقاومت بالایی نشان دهند، باید بدانید که مقاومت این ورقه ها نسبت به پوسیدگی بسیار زیاد است. بنابراین در ساخت بدنه هواپیما به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد و نیازی نیست که هرچند وقت یکبار به دلیل پوسیدگی این بخش ها تعویض شوند.
  • وزن سبک
گریدهای مختلف می توانند وزن های متفاوتی داشته باشند. معمولا هرقدر وزن ورقه های استفاده شده در ساخت بدنه کمتر باشد، انتخاب بهتری نیز می باشد. هواپیما باید چندین ساعت را در ارتفاعات بالا پرواز کند. به همین خاطر نیز هرقدر وزن کلی این وسیله نقلیه کمتر باشد، فشار کمتری به موتور وارد می شود و پرواز می تواند سرعت بالاتری داشته باشد.
  • مقاومت کششی
مورد و مزیت بعدی در خصوص مقاومت کششی است که ورقه های استیل دارند. مقاومت کششی سبب می شود تا اگر ورق استیل تحت فشار و کشش قرار گیرد، دچار ترک خوردگی و پارگی نشود. به طور کلی این مزیت می تواند اهمیت بالایی داشته باشد و نباید آن را از دست بدهید.
  • خم کاری عالی
برای ساخت بدنه هواپیماهای مسافربری و حتی جنگی نیاز است که ورقه های استیل به خوبی توانایی خمکاری و چکش خواری را داشته باشند. با این کار می توان به راحتی ورق استیل را فرم و شکل داد و به این ترتیب ورقه های استیل را به فرم دلخواه درآورد.
  • قابلیت رنگ کاری
بدنه هواپیما نیاز به رنگ کاری دارد. بنابراین باید حتما از ورقه هایی برای ساخت ان استفاده شود که قابلیت رنگ کاری را دارد. ورق استیل می تواند گزینه خوبی حتی در این زمینه نیز باشد. این ورقه ها به راحتی با استفاده از رنگ های مخصوص و یا رنگ های گالوانیزه میتوانند رنگ آمیزی شود. رنگ آمیزی هم می تواند عمر ورق استیل را بیشتر کند و هم از انعکاس نور در ورق استیل جلوگیری خواهد کرد.

شرکت کاسپین استیل

شرکت هایی که در زمینه هوانوردی فعالیت می کنند، استفاده های زیادی از ورق استیل و به خصوص ورق استیل 304 دارند. به همین دلیل نیز بهتر است ورقه های استیل را از مکان هایی خریداری کنند که علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز دارند. شرکت کاسپین استیل یکی از بهترین شرکت ها برای فروش و عرضه انواع ورقه های استیل و لوله های گالوانیزه و... است. علاوه بر آن که کیفیت هایی بالایی را در محصولات این شرکت می توانید ببینید، می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان بخش فروش هم استفاده کنید و یا به وبسایت این شرکت مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.