شناسهٔ خبر: 67661932 - سرویس استانی
منبع: میراث آریا | لینک خبر

تشریح برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان در یوم العباس (ع)  

زهرا محمدی

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان در یوم العباس (ع) را اعلام کرد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، علیرضا فیروزفر یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ در خصوص برنامه دسته عزاداری یوم العباس (ع) اظهار کرد: ساعت ۱۴ شروع مراسم با تلاوت قرآن، مرثیه خوانی و عزاداری از داخل مسجد و ساعت ۱۶ حرکت دسته عزاداری از مقابل مسجد آغاز و ساعت ۱۹:۱۵ پایان این مراسم خواهد بود.  

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به توزیع آب معدنی در مسیر عزاداری، تصریح کرد: حدود ۲۵۰ هزار بطری آب معدنی توسط حسینیه اعظم و سایر مجموعه‌ها تهیه شده و در بین عزاداران توزیع می‌شود. علاوه بر آن ۱۵ مخزن با قابلیت شارژ در طول مسیر با تمهیدات بهداشتی تعبیه شده است.  

او به واحدهای فعال در مسیر عزاداری اشاره کرد و گفت: حفاظت، انتظامات، نذورات، نذر آب، امور حقوقی و بیمه، نذر نیابتی، کشتار مسیر دسته، امور بانوان، فرهنگی، سمعی، بصری، پاسخگویی به سوالات، تبلیغات، روابط عمومی، رسانه، امداد، تحویل احشام، فروش احشام، نقلیه، بسته‌بندی گوشت تبرک، حلواپزی، آشپزخانه، توزیع گوشت تبرک، اسکان، کشتارگاه، پشتیبانی، اداری، مالی و … (مجموعاً ۳۰ واحد با ۴هزار خادم افتخاری) از جمله واحدهای فعال هستند.  

فیروزفر عنوان کرد: جمع‌آوری نذورات در ۵۰ چادر، پنج دفتر ثابت و دو تیم سیار (همراه با خودروی مادحین) انجام می‌شود.  

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان به ذبح قربانی در مسیر دسته اشاره کرد و افزود: ۶ ایستگاه (خیام، فردوسی، سبزه میدان، انقلاب، صدرجهان، پارکینگ امامزاده) و یک تیم سیار با حضور ناظرین شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.  

او با بیان اینکه پوشش زنده مراسم (از طریق صدا و سیما) شبکه ۱، ۲، ۳، ۴، قرآن، پرس تی وی، هیسپان، کوثر، العالم، خبر ۱، خبر ۲، آموزش و امید صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی ایتا، روبیکا، سروش پلاس، آپارات، تکیه، اینستاگرام یوم العباس زنجان را به تصویر خواهند کشید.  

فیروزفر محل توزیع گوشت تبرک در سطح شهر رابا توجه به تقسیم‌بندی شهر و نواحی پوشش داده شده در سال‌های قبل، گوشت تبرک امسال در مناطق ذکر شده توزیع خواهد شد: منطقه اول ضلع جنوبی حدفاصل چهارراه مقدم تا میدان بسیج، منطقه دوم ضلع غربی حدفاصل سه راه جهاد تا سه راه امجدیه، منطقه سوم حدفاصل سعدی جنوبی تا اصغریه، منطقه چهارم تعدادی از روستاهای استان ولیست خانوار ارائه شده توسط کمیته امداد، بهزیستی و مؤسسات خیریه سطح شهر توزیع می‌شود.  

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: استفاده از بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های دانشگاهی، فرهنگی، اداری، سپاه پاسداران و منازل مسکونی همشهریان محترم با پیش‌بینی اسکان حدود ۶هزار نفر در طول مدت اسکان (از ۶ تا ۱۱ محرم) به همراه یک وعده غذای تبرکی حسینیه اعظم با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، نیجریه، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و … انجام می‌شود.  

او افزود: در حوزه امداد، در بخش برادران ۶۰ امدادگر و پنج پرستار و در بخش خواهران ۲۵ پرستار از نیروهای اورژانس و هلال احمر همراه با هفت آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس و دو موتورلانس و دو بیمارستان صحرایی در حاشیه مسیر دسته عزاداری مستقر خواهند شد و همچنین در حوزه ایمنی، سازمان آتش نشانی شهرداری زنجان با همراهی ۱۵ آتش نشان و هفت دستگاه خودرو از شهرداری تهران در محل مستقر خواهند شد.  

فیروزفر با اشاره به اینکه امسال زیرساخت صوت بصورت ثابت از میدان ۱۵ خرداد تا نزدیکی میدان آزادی بصورت کامل مهیا گشته است، تصریح کرد: هماهنگی لازم برای کنترل ترافیک انجام شده و از مردم عزیز درخواست داریم حتی‌الامکان از تردد در مرکز شهر با وسیله نقلیه خودداری کنند.

انتهای پیام/