شناسهٔ خبر: 67661083 - سرویس علمی-فناوری
منبع: فردا | لینک خبر

متقاضیان وام ازدواج بخوانند | شرایط دریافت وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی بدون ضامن

یکی از محرک‌های مالی برای آغاز زندگی مشترک جوانان، وامی است که به آن‌ها تعلق می‌گیرد و با مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ می‌توان برخی از

صاحب‌خبر -

یکی از محرک‌های مالی برای آغاز زندگی مشترک جوانان، وامی است که به آن‌ها تعلق می‌گیرد و با مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ می‌توان برخی از هزینه‌های اولیه را پوشش داد اما برای دریافت آن لازم است که مراحل و اقداماتی را انجام داد.

برای این‌که زوج‌ها بتوانند وام ازدواج را دریافت کنند باید بعداز عقد کردن ثبت‌نام کرده و با ارائه مدارک و انجام سایر مراحل و اقدامات لازم و بررسی درخواست آن‌ها، مبلغی که در سال ۱۴۰۳ مشخص شده را دریافت کنند.

در آغاز تشکیل زندگی مشترک هزینه‌های زیادی پیش روی جوانان است که با اطلاع از مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳، افرادی که متقاضی دریافت آن هستند می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مصرف آن داشته باشند و چالش‌های مالی آن‌ها کمتر شود.

مطابق با تبصره ۱۸ ماده ۱۴ قانون بودجه در سال ۱۴۰۳، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، مبلغ تسهیلات وام ازدواج را اعلام کرد که بخش‌های مهم آن عبارت‌اند از:

تعلق گرفتن وام ازدواج ۳۰۰ میلیون تومانی به زوجینی که تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را دارند.

تعلق گرفتن تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی به پسرانی که سن ازدواج آن‌ها زیر ۲۵ سال باشد و زوجه یا دخترانی که سن آن‌ها زیر ۲۳ سال است.

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

به‌دلیل این‌که مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ مناسب بوده و کمکی مؤثر برای پرداخت هزینه‌های مختلف تشکیل زندگی است، زوجین زیادی بلافاصله بعداز عقد برای دریافت آن اقدام می‌کنند اما برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید از شرایطی برخوردار بود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ازدواج باید به‌صورت عقد رسمی باشد و در دفاتر معتبر ثبت و سند ازدواج دریافت شود.

زوجینی که قصد دریافت وام ازدواج را دارند، باید صرف‌نظر از این‌که در داخل کشور یا خارج ساکن هستند، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

داشتن کارت ملی دائمی یا موقت جمهوری اسلامی ایران برای زوجین ضروری است.ارائه سفته و معرفی یک ضامن معتبر که بانک آن را تأیید کند نیز از دیگر شرایط دریافت وام ازدواج است.

زوج‌هایی می‌توانند مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ را دریافت کنند که تاریخ عقد آن‌ها بعداز تاریخ ۰۱/‌۰۱/‌۱۴۰۱‬ باشد.

نحوه ثبت‌نام وام ازدواج

یکی از الزاماتی که برای همه متقاضیان اخذ وام‌های ازدواجی وجود دارد، ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات است و باید مراحل مختلفی جهت تکمیل آن انجام شود. در ادامه به نحوه ثبت نام وام ازدواج و مراحل و اقدامات ضروری انجام آن می‌پردازیم.

مرحله اول: ثبت‌نام اینترنتی

اولین مرحله‌ای که به‌منظور ثبت‌نام وام ازدواج باید انجام شود، ثبت‌نام اینترنتی است که برای انجام این کار لازم است که به آدرس cbi.ir که سامانه اینترنتی وام ازدواج است مراجعه کرد.

مرحله دوم: مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواجبعداز ورود به سایت باید روی گزینه سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج کلیک کرد و سپس در صفحه جدیدی که باز می‌شود گزینه ثبت‌نام جدید را انتخاب کرد.

مرحله سوم: تکمیل اطلاعات

در این مرحله متقاضیان باید اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، شماره ملی، تاریخ ازدواج و به‌خصوص شماره تلفن همراه را به‌صورت دقیق وارد کنند زیرا کد رهگیری برای شماره آن‌ها ارسال می‌شود. در نهایت بعداز تکمیل همه فیلدها باید روی گزینه ادامه کلیک کرد.

مرحله چهارم: وارد کردن اطلاعات بانک

در این مرحله از ثبت‌نام و دریافت مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ باید اطلاعات بانک و شعبه‌ای که قرار است از آن وام دریافت شود را وارد کرد.

مرحله پنجم: ارسال کد رهگیری

در مرحله آخر از درخواست وام ازدواج، کد ۱۰ رقمی که نشان‌دهنده تکمیل صحیح مراحل ثبت‌نام است به شماره تماس ثبت‌شده ارسال می‌شود که حفظ این کد رهگیری برای انجام سایر اقدامات ضرورت دارد.

نداشتن ضامن برای وام ازدواج

به‌دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب و مناسب بودن مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ و سود ۴ درصدی پایین آن، بسیاری از زوج‌ها برای شروع زندگی مشترک خود روی آن حساب باز کرده و می‌توانند مشکل‌های مالی را کاهش دهند. اما یکی از چالش‌هایی که برای متقاضیان این تسهیلات وجود دارد، پیدا کردن ضامن است. اگر شما هم با مشکل نبودن ضامن در دسترس‌ةان مواجه هستید پیشنهاد می‌کنیم مطلب نداشتن ضامن برای وام ازدواج در سایت رده را بخوانید تا دقیق‌تر بدانید که چه راهی یا راهکارهایی برای حل این مسئله پیش رویتان وجود دارد.

دریافت وام بدون ضامن تنها برای افراد و گروه‌هایی مانند کارمندان رسمی یا قراردادی دولت، ارتش و نیروی انتظامی، کمیته امداد و هلال‌احمر و با شرط ارائه گواهی کسر اقساط وام از حقوق، حکم کارگزینی و فیش حقوقی امکان‌پذیر بوده و درواقع این افراد ضامن خود می‌شوند، در غیر این صورت نمی‌توان مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ را بدون معرفی ضامنی معتبر دریافت کرد.

دریافت وام ازدواج با کمک رده

امور بانک‌ها قوانین و آئین‌نامه‌های مختلفی داشته و انجام خدمات بانکی مراحل پیچیده و دشواری‌های خاص خود را دارد و درصورتی‌که شخصی اطلاعات لازم برای انجام امور بانکی مانند دریافت وام ازدواج را نداشته باشد، سردرگم و کلافه خواهد شد.

رده مجموعه معتبری است که برای سهولت در انجام امور بانک به کمک مشتریان آمده و با ساده‌سازی مفاهیم بانکی و توضیح روند انجام آن‌ها، باعث شده که کاربران از سردرگمی نجات پیدا کرده و بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با سرعت و سادگی انجام دهند.

در رده می‌توان خدمات مختلفی مانند تبدیل کارت به شبا، استعلام چک برگشتی، تبدیل کارت به حساب، دریافت شماره شبا و استعلام تسهیلات بانکی را با آگاهی کامل و سهولت بیشتر انجام داد.

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ با توجه به سن متقاضیان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است و به زوجین کمک می‌کند که بتوانند برخی از هزینه‌های ابتدایی برای تشکیل زندگی مشترک خود را تأمین کنند. اما برای دریافت این وام متقاضیان باید از شرایطی برخوردار باشند و ثبت‌نام و اقدامات لازم را انجام دهند که درصورت عدم دانش و آگاهی لازم برای انجام خدمات بانکی مختلف مانند نحوه دریافت وام ازدواج می‌توان از مجموعه معتبر و شناخته‌شده رده کمک گرفت و آن‌ها را با سهولت و سرعت بیشتری انجام داد.