شناسهٔ خبر: 67660971 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

شهردار شهرکرد:

کاهش بروکراسی‌های اداری جلب رضایت شهروندان را به دنبال دارد

شهرکرد-شهردار شهرکرد گفت: دستگاه‌های نظارتی کمک کنند و با تسهیل‌گری، بوروکراسی اداری را کاهش دهند تا باعث جلب رضایت شهروندان رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین واحدیان در دیدار با بازرس کل چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نگاه بازرسی عمدتاً پیشگیرانه از باب وقوع یک تخلف در مجموعه ادارات می‌باشد اما در فراخور اگر نقصانی در مجموعه باشد اقدامات قانونی از سمت اداره بازرسی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: برخی از قوانین که در هیئت دولت و بعضاً در بخش نامه و دستورالعمل‌هایی که وزارتخانه تدوین و ابلاغ می‌کند تعارضاتی وجود دارد، که این تعارضات باعث ابهام و سردرگمی در اجرای قوانین شده، دستگاه‌های نظارتی کمک کنند و با تسهیل‌گری، بوروکراسی اداری را کاهش دهند تا باعث جلب رضایت شهروندان رخ دهد.

شهردار شهرکرد یادآور شد: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد با اصلاح بودجه بود، در سال ۱۴۰۲ بودجه هزار و ۱۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ بودجه شهرداری به هزار و ششصد و هفتاد میلیارد تومان رسید، این افزایش سه برابری بودجه در این ۲ سال به دلیل افزایش تعرفه درآمدی، استحصال درآمدهای مقفول مانده که در ادارات داشتیم، درآمدها از ارزش افزوده و… می‌باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته و امسال تعدد پروژه‌های بزرگ و کوچک در سطح شهر به گونه‌ای می‌باشد که مردم شروع فعالیت و پویایی مدیریت شهری را در سطح شهر می‌بینند از جهت جلب رضایت مردم و پرداخت بدهی به شهرداری، سال گذشته پرداخت عوراض به شهرداری یک و نیم برابر بیشتر از مبلغ تعیین شده بود.

واحدیان گفت: پروژه‌های زیادی را در سال جاری شروع کردیم و این تعدد باعث شده هم شهر تغییر و تحول یابد، ما به عنوان مرکز استان باید بیش از این فعالیت کنیم، در کنار پروژه‌های جدید یک سری پروژه بر زمین مانده بود که مدیریت‌شهری به آن‌ها ورود کرد، از جمله برج‌های دوقلو، اراضی روبروی دانشگاه، شهرک منظریه و… پرونده‌ها مجدد به جریان افتاد، حل و فصل این موارد نیاز به هم افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استانی دارد.