شناسهٔ خبر: 67655893 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

سی‌اِن‌اِن در بازتاب پیام رئیس جمهور منتخب؛

پزشکیان: کشورهای اروپائی از همه ۱۱ تعهدشان سرپیچی کردند

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» امروز در بازتاب یادداشت رئیس جمهور منتخب ایران در روزنامه تهران‌تایمز اعلام کرد: اگر اروپا خودپسندی‌اش را کنار بگذارد، زمینه‌های همکاری زیادی با ایران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» امروز شنبه در واکنش به پیام روز گذشته «مسعود پزشکیان» رئیس‌ جمهور منتخب ایران اعلام کرد: رئیس‌ جمهور منتخب ایران آماده برقراری روابط با اروپا «در مسیر صحیح» است.

به گزارش این رسانه آمریکائی، مسعود پزشکیان، رئیس‌ جمهور منتخب ایران در این یادداشت علیرغم متهم کردن بروکسل به عدم انجام تعهدات خود در ارتباط با کاهش تأثیر تحریم‌ های آمریکا گفت که مشتاقانه منتظر بهبود روابط با اروپا است.

به گفته شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، پزشکیان در روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز نوشت: با وجود این اشتباهات، من مشتاقانه منتظر گفتگوی سازنده با کشورهای اروپایی هستم تا روابط مان را در مسیر درست و بر اساس اصول احترام متقابل و موقعیت برابر قرار دهیم.

«سی ان ان» افزود: پزشکیان گفت زمانی که کشورهای اروپایی با این واقعیت کنار بیایند و برتری طلبی خودپسندانه همراه با بحران‌ های ساختگی که برای مدت طولانی گریبان گیر روابط مان بود را کنار بگذارند، زمینه‌ های همکاری زیادی وجود دارد.

گزارش این رسانه آمریکائی افزود: کشورهای اروپائی ۱۱ تعهد به ایران دادند تا توافق (هسته ای سال ۲۰۱۵) را نجات داده و تأثیر تحریم های غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده بر اقتصادمان را کاهش دهند. کشورهای اروپایی از همه این تعهدات سرپیچی کرده‌ اند، اما به‌طور غیرمنطقی از ایران انتظار دارند که به‌ طور یکجانبه به همه تعهدات خود در برجام عمل کند.