شناسهٔ خبر: 67652736 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران خبر داد؛

راه‌اندازی کارخانه تولید آب خارگ پس از ۱۲ سال

بوشهر- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از راه اندازی کارخانه تولید آب پس از ۱۲ سال تعطیلی خبر داد و گفت: قرار است این کارخانه روزی ۶ هزار متر مکعب آب دریا را تصفیه و وارد مدار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر شنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نگاه ویژه حضرت آیت الله حسینی بوشهری و تأکیدات ایشان به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی صنعت بیان داشت: در حال حاضر جزیره خارگ توسط شرکت پایانه‌های نفتی ایران هفت هزار متر مکعب آب از خط ورودی دریافت می‌کند که با در سرویس قرار گرفتن آب‌های تصفیه شده توسط این کارخانه، کل حجم آب شرب جزیره خارگ حدود دو برابر می‌شود و این جزیره دارای آب پایدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان این که از هیأت مدیره شرکت ملی نفت مجوز احداث کارخانه یخ و تولید آب بسته بندی در جزیره خارگ را دریافت کردیم، افزود: در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در مورد مشارکت مردم در تولید، سالنی که قبلاً متروکه بود را در اختیار یکی از سرمایه گذاران بومی جزیره خارگ قرار دادیم تا وی کارخانه تولید یخ و آب بسته بندی راه اندازی کند.

غریبی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه برای حدود ۶۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد، ضمن این که به جای خرید آب از استان‌های همجوار، آب بسته بندی با قیمت ارزان‌تر از جزیره خارگ تولید می‌شود.

وی از تلاش برای سامان دهی اشتغال در جزیره خارگ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۵ نفر از نیروهای بومی این جزیره جذب کار شده اند و اجازه ندادیم فرصت‌های اشتغال در اختیار نیروهای خارج از خارگ قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از برگزاری نمایشگاه دائمی ساخت داخل در جزیره خارگ خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۵ هزار قطعه ساخت داخل به نمایش گذاشته می‌شود.

غریبی با بیان این که چنین نمایشگاه بزرگی برای اولین بار در صنعت نفت برپا می‌شود، افزود: هم اکنون در حال چینش قطعات برای افتتاح این نمایشگاه هستیم.