شناسهٔ خبر: 67652503 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

نصیری:

مشکلات ثبتی نهادهای مرتبط در حوزه کسب‌وکار رفع می‌شود

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری کارگروه اندیشه‌ورز برای رفع مشکلات ثبتی نهادهای مرتبط در حوزه کسب‌وکار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌اندازی کارگروه اندیشه‌ورز در اداره‌کل ثبت شرکت‌ها خبر داد و گفت: این کارگروه در راستای تحقق شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و در راستای اجرای مأموریت محول شده از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه کارگروه اندیشه‌ورز با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه کسب‌وکار برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات لازم برای تسهیل و تسریع و حمایت حقوقی و ثبتی اتخاذ و پیشنهادات و راهکارهای مناسب به‌منظور رفع موانع موجود شرکت‌های تولیدی ارائه شد.

به گفته نصیری، کارگروه اندیشه‌ورز اداره‌کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت تعاون، اتاق‌های تعاون، اصناف و اتاق بازرگانی ایران و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشکیل شد.

نصیری ادامه داد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش مصوبات و اقدامات قبلی از سوی مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت، نمایندگان حاضر در جلسه در خصوص موضوعات مرتبط با دستگاه‌های خود مباحثی را مطرح کردند و در نهایت تصمیمات لازم برای تسهیل و تسریع و حمایت حقوقی و ثبتی، اتخاذ و همچنین پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای رفع موانع موجود شرکت‌های تولیدی ارائه شد.

نصیری تأکید کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در جلسات قبلی، مشکلات و موانع ثبتی و حقوقی بسیاری از اشخاص حقوقی از جمله اتحادیه‌های صنفی، شرکت‌های سهامی عام، مباحث مرتبط با تعاون و امور مالیاتی با پیگیری‌های اداره‌کل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت مرتفع شد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همچنین در این کارگروه اندیشه‌ورز درباره شرکت‌های دانش‌بنیان مقرر شد که هماهنگی لازم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های مذکور صورت پذیرد.