شناسهٔ خبر: 67651025 - سرویس سیاسی
منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبرئه شدن الک بالدوین بازیگر هالیوود از اتهام قتل

این دومین بار از زمان تیراندازی در اکتبر ۲۰۲۱ است که الک بالدوین از اتهامات تبرئه می‌شود و بنابراین دیگر محاکمه نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

با رای دادگاه، پرونده قتل غیرعمد علیه «الک بالدوین» در رابطه با مرگ «هالینا هاچینز» فیلمبردار فیلم «زنگار» مختومه اعلام شد.

به گزارش ایسنا، «الک بالدوین» بازیگر هالیوودی به دلیل تیراندازی مرگبار در حین ساخت فیلم سینمایی «زنگار» در سال ۲۰۲۱ که به مرگ «هالینا هاچینز» فیلمبردار 42 ساله این فیلم منجر شده بود با اتهام قتل غیر عمده رو به رو بود و اما در نهایت قاضی دادگاهی که پرونده این قتل غیرعمد را بررسی می‌کند با درخواست وکلای مدافع برای کنار گذاشتن این اتهام موافقت کرد و عملا پرونده علیه این هنرپیشه آمریکایی مختومه اعلام شد.

این دومین بار از زمان تیراندازی در اکتبر ۲۰۲۱ است که «الک بالدوین» از اتهامات تبرئه می‌شود و بنابراین دیگر محاکمه نخواهد شد.

وکلای مدافع بالدوین استدلال کرده‌اند که پلیس و دادستان شواهدی از جمله چندین گلوله را پنهان کرده بودند که می‌توانست به تیراندازی در صحنه فیلمبرداری مرتبط باشد. یکی از جنبه‌های کلیدی پرونده این است که چگونه گلوله‌ واقعی به جای گلوله مشقی سر صحنه آمده است و وکلای بالدوین تحقیقات و اشتباهات پلیس را در این زمینه زیر سوال بردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بنابر گفته وکیل الک بالدوین، گلوله‌هایی که می‌توانست مربوط به مرگ هاچینز باشد، در پرونده دیگری با شماره متفاوت ثبت شده است.

دادستان‌ها استدلال کردند که گلوله‌ها به این پرونده مرتبط نبوده و با گلوله‌های یافت شده سر صحنه فیلم «زنگار» مطابقت ندارد. با این حال قاضی اعلام که این شواهد باید در اختیار وکلای مدافع الک بالدوین قرار می‌گرفت و مخفی نگه داشتن این اطلاعات توسط دادستان عمدی و به قصد بوده و برای دادگاه هیچ راهی برای درست کردن این اشتباه وجود ندارد.

در سال ۲۰۲۳، دادستان‌های این پرونده اتهام قتل غیرعمد علیه «الک بالدوین» را رد کردند و اعلام کرده بودند که شواهد جدیدی در اختیار دارند و به زمان بیشتری برای تحقیق نیاز دارند و دوباره این اتهام را در ژانویه مطرح کردند.

«هالینا هاچینز« فیلمبردار فیلم «زنگار» در حین فیلمبرداری صحنه‌ای با بازی «الک بالدوین» در مزرعه‌ای در نزدیکی سانتافه در اکتبر ۲۰۲۱، با شلیک مستقیم این بازیگر جان باخت، این در حالی است که الک بالدوین معتقد است که ماشه را نکشیده است.

در این حادثه «جوئل سوزا» کارگردان فیلم نیز دچار جراحت شد.