شناسهٔ خبر: 67650171 - سرویس سیاسی
منبع: شهدای ایران | لینک خبر

در زندان‌های رژیم صهیونیستی چه خبر است؟

صاحب‌خبر -
 شهدای ایران:تصویر بوکسور فلسطینی که بعد از 9 ماه از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد، به قدری شوکه کننده است که اکنون سخن از یک گوانتاناموی جدید به میان آمده است.
 
گوانتاناموی اسرائیل؛ در زندان‌های رژیم صهیونیستی چه خبر است؟
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس - فلسطینی‌هایی که اخیرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند، به قدری وضعیت نابسامانی دارند که سوالاتی جدی درباره این زندان‌ها و رفتار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها برانگیخته است. هنوز یک ماه از آزاد شدن بدر دحلان جوان فلسطینی از زندان نگذشته که تصاویر معزز عبیات مشت‎زن [بوکسور] فلسطینی همه را شوکه کرده است.
هنوز تصویر بدر دحلان با حال پریشان و چشمان از حدقه بیرون زده جلو چشمان همگان است که حاکی از فشار و شکنجه روانی او به دست زندانبانان رژیم صهیونیستی دارد تا اینکه روز سه شنبه گذشته عبیات ورزشکار، از زندان آزاد شد و وضعیت سلامتی و ظاهری بغرنج او همه را شوکه کرد.
 
 
گوانتاناموی اسرائیل؛ در زندان‌های رژیم صهیونیستی چه خبر است؟
 
در ویدئویی که از عبیات منتشر شده او در حالی دیده میشود که حال نزاری دارد و با صدایی برآمده از ضعف بدنی میگوید: برادرانم در زندن نقب دارند می‌میرند. سه هزار زندانی. هر شب ما را می‌زنند. غذا نمیدهند. حمامی در کار نیست و همه چیز طوری است که عقل آن را باور نمی‌کند.
 
گوانتاناموی اسرائیل؛ در زندان‌های رژیم صهیونیستی چه خبر است؟
 
 
در یک ویدئو دیگر، عبیات در بیمارستان، در پا و دست راست خود آثار ضرب و شکنجه را نشان می‌دهد و زندان نقب اسرائیل را به زندان بدنام آمریکایی گوانتانامو تشبیه میکند و می‌گوید: بازداشت من ظالمانه بود. اُسرا را می‌زنند. می‌کشند. با میله و زنجیرهای فلزی ما را می‌زدند و انواع شکنجه را استفاده می‌کردند. وضعیت کلی اُسرا به قدری بد است که انسان آن را باور نمی‌کند اما مشخصا در زندان نقب در صحرای نقب، یک زندان گوانتانامو است. انواع شدیدترین شکنجه‌ها در آنجا اعمال می‌شود. این زندان در دورترین نقطه فلسطین اشغالی، از جهان جدا شده است. روزنامه الخبر الجزائر در واکنش به این موضوع نوشت، «جهان، منافقانه چشم خود را روی اتفاقات نسل‌کشی و لگدمال شدن کمترین حقوق انسانی در نوار غزه بسته. هر روز که میگذرد، داستان وحشتناک جدیدی از جنایات اشغالگران [اسرائیلی] به گوش می‌رسد». برخی فلسطینی‌ها نیز این رویداد و تصاویر عبیات را دستمایه کاریکاتورهایی جدید قرار داده‌اند.
 
گوانتاناموی اسرائیل؛ در زندان‌های رژیم صهیونیستی چه خبر است؟
 
 
 
همچنین سایت عربی شبکه بی.بی.سی انگلیس در واکنش به موج خبری این موضوع نوشت: تصاویر معزز عبیات در شبکه‌های اجتماعی سوالاتی را در خصوص اینکه چه در زندان‌های اسرائیلی می‌گذرد برانگیخته است. معزز ادعا کرده که در زندان عوفر در غرب شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی، مورد شکنجه قرار گرفته است. او ادعا کرده چهارم دسامبر گذشته زمانی که در زندان عوفر بوده، ایتمار بن گویر وزیر امنیت "ملی" اسرائیل او را لگدمال کرده است».