شناسهٔ خبر: 67648062 - سرویس استانی
منبع: میراث آریا | لینک خبر

۲ فروند هواپیما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ناوگان فرودگاه همدان اضافه شد

احمد رجبی راغب

رئیس جامعه هتلداران همدان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: پس از سپری شدن ارزیابی‌های نهایی از سه فروند هواپیما در نظر گرفته‌ شده، ۲ فروند خریداری و به ناوگان هوایی فرودگاه همدان اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، شهرام شیروانی، روز شنبه، ۲۳ تیرماه، در حاشیه نشست بررسی برقراری پروازهای فرودگاه همدان گفت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۵۰۰ و ۲ فروند هواپیمای ایرباس را در نظر گرفته‌ایم که در نهایت ۲ فروند را خریداری خواهیم کرد.

رئیس جامعه هتلداران همدان اضافه کرد: با بررسی همه جوانب در اقدامی اساسی، برای توسعه گردشگری شهر و استان همدان تصمیم به راه اندازی پروازهای فرودگاه همدان را گرفتیم و آماده خریداری هواپیما با مشارکت شهرداری هستیم.

مالک گروه هتل‌های باباطاهر با اشاره به اینکه نبود پرواز در فرودگاه همدان مشکلاتی را در حوزه گردشگری ایجاد کرده است، اظهار کرد: در ایام کرونا و به ویژه در سال گذشته، شاهد کاهش رونق گردشگری همدان بودیم و همین موضوع باعث شد پس از چهار دهه هتل داری در اردیبهشت سال قبل تصمیم به عدم فعالیت در زمینه هتلداری بگیریم.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: در شرایط امروز سفر زمینی برای مسافران و گردشگران سخت شده است، به طوری که چهار گروه بزرگ ورزشی امسال به دلیل نبود پرواز، مسابقات و اردوهای خود را در همدان لغو کردند.

شیروانی ادامه داد: صدور مجوز راه اندازی هتل در همدان از ۱۱ سال پیش تاکنون و با درخواست جامعه هتل داران کشور رایگان شده است اما به دلیل نبود پرواز فرودگاهی، سرمایه‌گذاران استقبالی از این طرح نداشتند.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور تصریح کرد: امیدواریم با خرید ۲ فروند هواپیمای مسافربری بتوانیم نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگران و رفاه هم استانی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/