شناسهٔ خبر: 67647052 - سرویس اقتصادی
منبع: تسنیم | لینک خبر

گله وزیر اقتصاد از بی‌انصافی رسانه‌ای با کلیدواژه زمین سوخته

وزیر اقتصاد گفت: برخی رسانه‌ها از اصطلاح زمین سوخته برای عملکرد دولت سیزدهم استفاده کردند که با توجه به دستاوردهای دولت بی‌انصافی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سامانه یکپارچه اموال تملیکی و پروژه تجهیز انبارها گفت: در ابتدای دولت وقتی به انبارهای اموال تملیکی در کشور مراجعه کردیم، شاهد وضعیت نابسامانی بودیم. اموال انبارها یا متعلق به مردم و یا دولت است. با تلاش‌هایی که انجام شد و حمایت‌های دولت، وضعیت انبارها بسیار مناسب شده است.

وی افزود: امروز بهره‌برداری از ثبت اطلاعات در سامانه انجام خواهد شد که وضعیت را مطلوب‌تر از گذشته خواهد کرد. همه مراحل کشف تا تعیین تکلیف در یک سامانه انجام خواهد شد که اقدام بسیار مؤثری است، این موضوع در سازمان تعزیرات نیز اجرایی شده است، با تکمیل این سامانه و اتصال مرجع قضایی، سرعت تعیین تکلیف اموال افزایش پیدا خواهد کرد.

گله وزیر اقتصاد از بی‌انصافی رسانه‌ای با کلیدواژه زمین سوخته/ خاندوزی: شرایط با گذشته قابل مقایسه نیست

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: اواسط شهریور بود که رئیس جمهور شهید به مسئله وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی ورود کردند. با دستور رئیس جمهور و پیگیری رئیس قوه قضائیه شاهد بودیم که یکی از بهترین نمونه‌های اصلاح و تحول اساسی در کشور رقم خورده است. در هفته‌های پایانی دولت سیزدهم، سازمان اموال تملیکی در شرایطی تحویل می‌شود که شرایط آن با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: از 12 همت تعیین تکلیف کالا به 82 همت در این دولت جهش پیدا کردیم، ضمن اینکه اعاده کالا نیز از 3 همت به 40 همت رسید، همچنین 3.5 همت فروش کالاها به بیش از 24 همت رسیده است، استرداد کالاها از کمتر از 6 همت به بیش از 15 همت افزایش پیدا کرده است. وسعت انبارها به 170 هزار مترمربع رسید و قفسه‌بندی به‌اندازه 20 برابر کل دولت‌های قبل انجام شده است.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: برخی رسانه‌ها از اصطلاح زمین سوخته برای عملکرد دولت سیزدهم استفاده کردند که با توجه به دستاوردهای دولت بی‌انصافی است. بانک جهانی در گزارش خود عملکرد اقتصاد ایران را در سال‌های اخیر بررسی کرده است. در میانه یکی از پرتنش‌ترین مناطق جهان، ایران توانسته است به رشد اقتصادی پایدار بالای 5 درصد برسد و بیش از 6.5 میلیون نفر را نیز از زیر خط فقر خارج کند.
این موارد دستاوردهایی است که در شرایط تحریم به دست آمد. هم‌اکنون وضعیت برخی از شاخص‌های اقتصادی مطلوب نیست اما چشم بستن بر دستاوردهای فعلی به‌دلیل منافع سیاسی و وارونه جلوه دادن آنها بی‌اخلاقی و بی‌انصافی است. امیدوار هستیم مسیری که در سازمان اموال تملیکی آغاز شد در دولت آینده ادامه پیدا کند.

عدم‌بدهی دولت به بانک مرکزی در پایان دولت سیزدهم

خاندوزی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت استقراض از بانک مرکزی در پایان دولت سیزدهم گفت: در مقایسه با سال 1400 که خزانه دولت با 50 همت بدهی تنخواه بانک مرکزی تحویل شد، در سال 1401، 1402 و 1403 بدون استقراض تنخواه از بانک مرکزی بودجه عمومی دولت را پشت‌سر گذاشتیم و ان‌شاءالله در مرداد آخرین گزارش عدد و رقم آن ارائه خواهد شد.

رشد دوهزاردرصدی تجهیزات انبارهای اموال تملیکی

عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اعلام اینکه "در حوزه تجهیز حدود 2 هزار درصد رشد قفسه‌بندی داشته‌ایم."، گفت: مقدمه اجرای سامانه سیات و احصای کالاهای موجود در انبار تجهیز انبارها بود که تا حد زیادی محقق شده است، همچنین بیش از 90 درصد فروش‌های سازمان به‌صورت الکترونیکی و در بستر سامانه تدارکات دولت انجام شده است.

وی اضافه کرد: شاهد تعیین تکلیف 92 هزار میلیارد تومان کالا در دولت سیزدهم بوده‌ایم، ضمن اینکه بیش از یک‌هزار و 200 درصد اعاده کالا افزایش یافته است، فروش اموال غیرمنقول نیز بیش از یک‌هزار درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست از طرح یادبود بهره‌برداری از سه پروژه کلان سازمان اموال تملیکی رونمایی شد.

انتهای پیام/+