شناسهٔ خبر: 67644820 - سرویس سیاسی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

با رونمایی از سامانه یکپارچه اموال تملیکی؛

تمامی کالاهای انبارهای اموال تملیکی ساماندهی شدند

رئیس سازمان اموال تملیکی کشور گفت: سامانه یکپارچه اموال تملیکی در راستای ساماندهی تمامی کالاهای کشف شده امروز رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه سامانه یکپارچه اموال تملیکی امروز آغاز به کار کرد گفت: سامانه جامع یکپارچه از طریق کاشف فعالیت خود را شروع می‌کند و با ورود اموال متروکه فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تا زمان تعیین تکلیف چگونگی روند ورود کالا ادامه خواهد داشت‌.

وی ادامه داد: کاشف فعالیت خود را با دریافت کد یکتا شروع می‌کند ولی چون این اقدام برای عمده کاشفان ایجاد نشده مستقیم به اموال تملیکی صورت جلسه ارائه می‌دهد و از سامانه یکپارچه شناسه کالا دریافت می‌کنند.

اجتهادی بیان کرد: با سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارتباط برقرار شده و حکم فرآیند تعیین تکلیف می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: قبض الکترونیکی برای این کالاها صادر شده است و برای شناسه کالاهای که نصب شده اطلاعات کالا در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها وسازمان تعزیرات حکومتی وارد شده و بحث مجوزها و فروش کالا به صورت کامل در این سامانه انجام می‌شود.

او بیان کرد:این سامانه یکی از پیچیده ترین سامانه ها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا است که نقش موثری در ساماندهی کالاها دارد.