شناسهٔ خبر: 67643875 - سرویس اقتصادی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تحلیل تکنیکال تمام سکه

کف قیمت تمام سکه کجاست؟ خرید های خود را تکمیل کنید!

تمام سکه یکی از گزینه های مناسب سرمایه گذاری کم ریسک میباشد که در کف قیمتی و نزدیک به حباب ذاتی ارزش بررسی و خرید بیشتر را دارد.

صاحب‌خبر -

هادی بهرامی؛ بازار: خرید طلا برای پوشش ریسک ناشی از نرخ تورم و کاهش ارزش پول نقد میتواند مناسب باشد و برای خرید طلا هم باید به تحلیل های بنیادی و تکنیکال توجه کنیم تا در موقعیت های کم ریسک، سرمایه گذاری پر سود داشته باشیم. قیمت تمام سکه امامی طی یک هفته اخیر به میزان ۷ درصد و در سه ماه ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است که در حال حاضر در محدوده ۴۰ میلیون تومان قرار دارد. اگر شش ماه گذشته، تمام سکه یا صندوق ای تی اف مبتنی بر دارایی شمش یا همان سکه خریداری میکردید، بازدهی ۵۱.۴ درصدی از آن شما میشد؛ پس سرمایه گذاری در بازار ها به زمان و موقعیت قیمتی مناسبی نیاز دارد تا بازدهی بیشتری برای ما داشته باشد.

در حال حاضر قیمت تمام سکه امامی در محدوده ۴ میلیون تومان قرار دارد که با حفظ حمایت معتبر ۳۹ میلیون تومان میتواند تا هدف ۴۷ میلیون تومان که میشود سقف تاریخی رشد داشته باشد و اگر مقاومت ۴۷ میلیون تومان هم شکسته شود، اهداف بالاتری در دسترس خواهند بود. در مقابل، اگر حمایت گفته شده از دست برود، ریزش تا حمایت ۳۵ میلیون تومان محتمل خواهد بود؛ البته باید شرایط اقتصادی و سطح انتظارات سرمایه گذاران را هم از نظر اجرایی شدن اصول تئوریک مد نظر قرار داد تا بتوانیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم. با توجه به شرایط و کشش بازار ریزش به زیر حمایت ۳۵ میلیون تومان بعید است و ما آخرین ایستگاه روند نزولی قیمت تمام سکه را همان محدوده ۳۵ میلیون تومان آن هم در صورت اصلاح عمیق در نظر میگیریم.

کف قیمت تمام سکه کجاست؟ خرید های خود را تکمیل کنید!


اگر بخواهیم از دورنما به نمودار های قیمتی و بخصوص شرایط اقتصادی نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که دولت جدید هم با تمام تلاش ها نمیتواند جلوی روند صعودی بازار های طلا را که ناشی از تحریم و تورم میباشد بگیرد؛ شاید شیب روند با تغییر سیاست ها کمی ملایم تر شود ولی در حالت کلی بعید بنظر میرسد ایستگاه آخر روند صعودی بازار های پایه (انواع طلا و دلار) به اتمام رسیده باشد. با توجه به خاصیت متفاوت بازار ها نسبت به یکدیگر و میزان ریسک ناشی از امنیت و نوسان قیمت پیشنهاد میشود پرتفوی سرمایه گذاری مختلط داشته باشید و تعادل میان دارایی های ریسک پذیر و ریسک گریز را برقرار کنید. تمام سکه یکی از گزینه های مناسب سرمایه گذاری کم ریسک میباشد که در کف قیمتی و نزدیک به حباب ذاتی ارزش بررسی و خرید بیشتر را دارد.