شناسهٔ خبر: 67639712 - سرویس بین‌الملل
منبع: فرارو | لینک خبر

تشدید فشار‌ها بر بایدن، اوباما معجزه می‌کند؟

یک منبع خبری گزارش داد که کمپین بایدن در حال ارزیابی رویارویی احتمالی هریس و ترامپ در یک نظرسنجی برای رأی‌دهندگان است.

صاحب‌خبر -

کمپین انتخاب مجدد جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر ۱۴۰۳) با چالش‌های جدیدی روبرو شد، در شرایطی که چهره‌های بانفوذ حزب دموکرات نسبت به توانایی او برای پیروزی در برابر ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ابراز نگرانی کردند.

به گزارش دنیای اقتصاد، این مسئله بویژه در جریان نشست سران ناتو در واشنگتن تشدید شد، زمانی که اشتباهات و لغزش‌های ذهنی و کلامی بایدن تردید‌ها نسبت به توانایی وی برای شرکت در رقابتی سخت و دشوار با رقیب جمهوری خواه را افزایش داد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که کمپین بایدن در حال ارزیابی رویارویی احتمالی هریس و ترامپ در یک نظرسنجی برای رأی‌دهندگان است.

همزمان سایت آمریکایی آکسیوس نیز خبر داد که دموکرات‌های ارشد دولت‌های اوباما و کلینتون در حال برگزاری نظرسنجی‌های علنی برای تحت فشار قرار دادن جو بایدن هستند و شبانه‌روز برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی برنامه‌ریزی می‌کنند.

دموکرات‌ها به شدت از درگیری‌های درون حزبی مایوس شده‌اند و به دنبال پایان آن هستند تا بتوانند دوباره تمرکز خود را بر شکست ترامپ بگذارند. آن‌ها از باراک اوباما و نانسی پلوسی خواسته‌اند تا برای رسیدن به این هدف پا به میدان گذاشته و بایدن را متقاعد به کناره گیری کنند.

تشدید این درخواست ها، اما در شرایطی است که تصمیم اوباما برای عدم اظهار نظر طی دو هفته گذشته یعنی از زمان مناظره بایدن و ترامپ، باعث شده که تعدادی از چهره‌های شاخص دموکرات احساس کنند که وی بنا دارد رویکرد همیشگی پس از دوران ریاست جمهوری خود را که عمدتا بر شنیدن و نه موضع‌گیری صریح استوار است، ادامه دهد.

مشکل تنها بی میلی اوباما نیست، بلکه عزم بایدن برای ماندن و مهمتر از آن طرح ادعای شکست دادن ترامپ است. بویژه که خانواده و اطرافیان او توصیه کرده اند که به هیچ وجه کناره گیری نکند.